Atac cibernetic afectează zborurile europene
Zborurile au fost întârziate și anulate la trei dintre cele mai mari aeroporturi europene, inclusiv Heathrow, din Londra, după ce compania responsabilă pentru software-ul utilizat la check-in și îmbarcare a fost victima unui atac cibernetic. Aeroporturile din Bruxelles și Berlin se confruntă, de asemenea, cu întârzieri și perturbări din cauza problemei care afectează Collins Aerospace, o companie care colaborează cu mai multe companii aeriene la aeroporturi din întreaga lume.
Impactul asupra transportului aerian
Atacul a ridicat îngrijorări cu privire la robustețea sistemelor care susțin infrastructura critică. Secretarul pentru transport, Heidi Alexander, a declarat că este ținută la curent cu situația. „Sunt conștientă de un incident care afectează check-in-ul și îmbarcarea pasagerilor, impactând zborurile la Heathrow și în alte aeroporturi europene”, a menționat Alexander. Pasagerii care zboară de la Heathrow sunt sfătuiți să verifice cu compania aeriană înainte de a călători.
Probleme tehnice la aeroporturi
Aeroportul din Bruxelles a declarat că atacul a avut loc vineri seara, iar procesele de check-in și îmbarcare pot fi gestionate doar manual. De asemenea, Berlin a comunicat că se confruntă cu timpi mai lungi de așteptare la check-in din cauza unei probleme tehnice la un furnizor de sistem care operează în întreaga Europă. Collins Aerospace a confirmat că a fost victima unei „disruptii legate de un atac cibernetic” asupra software-ului său Muse și lucrează activ pentru a remedia această problemă.
Reacții și măsuri de precauție
Comisia Europeană a afirmat că monitorizează îndeaproape atacul cibernetic, adăugând că, deși pasagerii se confruntă cu perturbări, siguranța aviației și controlul traficului aerian nu sunt afectate. Profesorul Alan Woodward, expert în securitate cibernetică, a ridicat întrebări serioase cu privire la dependența aeroporturilor de Collins pentru rezolvarea problemei cu Muse, sugerând că sistemul ar putea fi centralizat. Aceasta poate lăsa deschisă posibilitatea ca atacatorii să fi vizat doar unele aeroporturi selectate.
Experiențele pasagerilor
Pasagerii sunt avertizați să nu sosească mai devreme de trei ore înainte de un zbor intercontinental sau de două ore înainte de un zbor intern. Un pasager a relatat că a fost nevoit să aștepte timp de trei ore pentru a-și face check-in-ul manual, după ce a aflat că întârzierile erau cauzate de un atac cibernetic.
Concluzie
Acest incident subliniază vulnerabilitățile sistemelor informatice din infrastructura critică a aviației și necesitatea de a consolida securitatea cibernetică în întreaga industrie.