Volkswagen caută o înțelegere comercială cu SUA
Volkswagen se apropie de un acord privind tarifele cu Statele Unite, a declarat șeful constructorului auto german, Oliver Blume. Compania, cea mai mare din Europa, care deține și mărcile Audi, Seat și Porsche, a fost afectată sever de tarifele comerciale impuse de Donald Trump, anunțate în aprilie.
Pierderi semnificative cauzate de tarife
Aceste taxe, combinate cu o piață turbulentă, au generat deja pierderi de „câteva miliarde”, conform declarațiilor lui Blume. Deși administrația Trump a convenit să reducă tarifele actuale de 27,5% la 15% pentru automobilele și piesele de automobile europene, această rată mai mică ar reprezenta în continuare o „povară pentru Volkswagen Group”, a adăugat el.
Investiții masive în SUA
Volkswagen a promis investiții „masive” în Statele Unite ca parte a eforturilor de a obține un acord separat cu administrația Trump, care ar putea reduce rata tarifelor sub 15%. Blume a subliniat: „Nu apreciem acordul asimetric dintre SUA și UE, deoarece distorsionează competiția în Europa.”
El a menționat că grupul german ar putea lua în considerare localizarea producției de automobile Audi și extinderea exporturilor din SUA. Volkswagen are în derulare discuții strânse cu guvernul american și speră să ajungă la o soluție rapidă în săptămânile următoare, cu sprijinul acestuia pentru investițiile sale.
Impactul tarifelor asupra mărcii Porsche
Blume a declarat că marca sa de mașini de lux, Porsche, este presată de o „sandwich” de tarife și de o piață chineză slabă. „Este vorba de câteva miliarde de euro pe balanța noastră care costă această situație în acest an”, a afirmat el. Tarifele impuse de Trump asupra importurilor de automobile se așteaptă să afecteze în special Porsche, deoarece, spre deosebire de modelele VW și de competitorii germani BMW și Mercedes-Benz, mașinile Porsche vândute în SUA sunt fabricate aproape exclusiv în Germania.
Viitorul Volkswagen pe piața electrică
Blume a prezentat, de asemenea, un concept pentru o nouă mașină electrică mică la un târg comercial din München, în contextul în care Volkswagen își propune să capteze o cincime din piața automobilelor electrice compacte din Europa.
Concluzie: Volkswagen se confruntă cu provocări semnificative din cauza tarifelor comerciale și a condițiilor de piață dificile, dar investește în mod activ pentru a-și adapta strategia și a diminua impactul acestor taxe, în special pe piața auto electrică.