Autorizația de construire pentru centura Buftea
Autorizația de construire pentru varianta ocolitoare Buftea a fost emisă, iar lucrările vor începe în curând. Proiectul va fi implementat de compania austriacă Porr Construct SRL, având un contract evaluat la 281,17 milioane lei, fără TVA, finanțat din fonduri europene.
Detalii despre proiect
Centura Buftea va avea o lungime de 5,77 kilometri și va include iluminat public, două parcări moderne, sisteme pentru cântărirea camioanelor și stații de încărcare pentru mașinile electrice. De asemenea, va fi implementat un sistem de colectare și scurgere a apelor pluviale.
Pasaje rutiere incluse în proiect
Proiectul prevede construirea a trei pasaje: unul peste calea ferată București-Ploiești (81,90 metri), unul peste DJ101 (84,90 metri) și unul peste un drum betonat (36,10 metri).
Intersecții prevăzute în planul centurii Buftea
Centura va integra trei intersecții la nivel: o intersecție giratorie VO Buftea x A0, care va conecta varianta ocolitoare cu DN1A la kilometrul 17+100; o intersecție VO Buftea x DN1A, pe strada Metalurgiei; și o intersecție de tip nod rutier cu DJ101.
Stadiul actual al lucrărilor pregătitoare
Constructorul a finalizat organizarea de șantier, pregătind terenul pentru începerea lucrărilor efective.
Al doilea proiect: sensul giratoriu de la Șindrilița
Un alt proiect din aceeași regiune vizează realizarea unui sens giratoriu pe DN2, în localitatea Șindrilița, comuna Găneasa. A fost aprobată procedura de expropriere necesară pentru amenajarea intersecției, care va fi construită la kilometrul 21+900 pe DN2, unde se întâlnește cu DC29.
Pașii următori pentru proiectele rutiere
Etapele următoare includ emiterea autorizației de construire și a Ordinului de Începere a lucrărilor, urmate de demararea efectivă a execuției. Aceste proiecte se realizează cu sprijinul autorităților locale: Consiliul Județean Ilfov, Primăria orașului Buftea și Primăria comunei Găneasa.
Implementarea acestor proiecte va contribui semnificativ la fluidizarea traficului rutier și la creșterea siguranței circulației în zona metropolitană București-Ilfov.
E greu de crezut că un nod rutier la Buftea va rezolva problemele de trafic din București. Poate e mai mult o soluție temporară decât una pe termen lung.
Sunt curioasă ce impact real va avea această centură asupra poluării din zonă. Sper să nu fie doar o promisiune deșartă, ci un pas înainte pentru comunitate.
Mă întreb dacă autoritățile au luat în calcul și infrastructura necesară pentru a susține acest proiect. E bine că se construiește, dar fără un plan integrat, riscurile sunt mari.
Îmi place ideea unui nou nod rutier, dar trebuie să ne asigurăm că lucrările se fac corect și cu respect pentru mediu. Avem nevoie de soluții durabile!
Proiectul ăsta ar putea schimba radical traficul din zonă, dar am văzut multe proiecte abandonate în trecut. Oare acesta va fi diferit sau vom ajunge iar la aceeași situație?