Un titlu emblematic al aviației românești se retrage: David Ciceo, după trei decenii la conducerea aeroportului din Cluj și un sfert de veac la timona Asociației Aeroporturilor din România

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Retragerea lui David Ciceo din aviația românească

David Ciceo, o figură marcantă a aviației românești, se retrage după 30 de ani la conducerea aeroportului din Cluj și 25 de ani la conducerea Asociației Aeroporturilor din România (AAR). Activitatea sa a influențat profund asociația, ceea ce ridică întrebări privind legalitatea și moralitatea gestionării acesteia, conform OG 26/2000, care prevede alegerea periodică a organelor de conducere.

Controversele și scandalurile lui Ciceo

În 2017, Ciceo a fost trimis în judecată de DNA pentru luare de mită, fiind acuzat că a primit o vilă în valoare de peste 300.000 de euro. Deși în 2023 instanța a constatat prescripția în acest caz, s-a dispus confiscarea imobilului, iar dosarul a fost retrimis la rejudecare, afectându-i reputația.

Probleme la aeroportul din Cluj

Aeroportul din Cluj, al doilea din România ca număr de pasageri, se confruntă cu deficiențe semnificative. Până în 2025, terminalul nu va dispune de burduf, o facilitate esențială, în timp ce alte aeroporturi din țară, precum Iași și Craiova, beneficiază deja de această dotare.

Tensiuni în cadrul Asociației Aeroporturilor din România

În cadrul AAR, nemulțumirile au crescut, organizația fiind acuzată că nu mai funcționează ca o platformă comună, ci ca un instrument de promovare a intereselor aeroportului din Cluj. Ciceo se confruntă cu o pierdere a sprijinului local, inclusiv din partea președintelui Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.

[ad_slot id="2"]

Decizii viitoare la Adunarea Generală Extraordinară

Pe 15 septembrie, Adunarea Generală Extraordinară va decide asupra revocării lui David Ciceo și a întregului Consiliu Director, alegerea unei noi conduceri și modificarea statutului pentru a elimina prevederile care îi asigurau un loc automat în consiliu. Această întâlnire este crucială, având în vedere că România a depășit 25 de milioane de pasageri anual, iar aeroporturile regionale cresc rapid.

Concluzie

Pe 15 septembrie se va determina dacă „era Ciceo” se încheie, aviația românească având șansa de a intra într-o nouă etapă, cu schimbări semnificative în conducerea AAR și în strategia aeroporturilor din țară.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *