Testamentul lui Giorgio Armani preconizează vânzarea brandului sau o ofertă publică inițială

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Testamentul lui Giorgio Armani

Casa de modă italiană Giorgio Armani ar putea fi vândută sau să devină o companie listată la bursă, conform testamentului întocmit de fondatorul său, care a decedat săptămâna trecută, la vârsta de 91 de ani.

Instruțiuni pentru moștenitori

În testament, Armani a specificat că dorește ca moștenitorii să vândă un pachet de 15% din afacere în termen de 18 luni. De asemenea, între trei și cinci ani mai târziu, el a instruit ca un pachet suplimentar de 30% până la 54,9% să fie vândut aceluiași cumpărător, conform unei copii a testamentului raportate de Reuters.

Opțiunea unei oferte publice inițiale

Testamentul menționează că o ofertă publică inițială ar putea fi urmărită ca alternativă. Prioritate ar trebui să fie dată grupului de lux LVMH, controlat de Bernard Arnault, cel mai bogat om din Franța, companiei de frumusețe L’Oréal sau companiei de ochelari EssilorLuxottica, partener comercial al lui Armani. Moștenitorii ar trebui să ia în considerare și alte companii din domeniul modei și luxului cu care Giorgio Armani are legături comerciale.

Managementul și controlul brandului

Giorgio Armani a fost singurul acționar major al companiei sale, Giorgio Armani SpA, pe care a fondat-o împreună cu partenerul său decedat, Sergio Galeotti, în anii ’70. Pe parcursul carierei sale, el a menținut un control managerial și creativ strict și a refuzat numeroase oferte de a deveni parte a unor mari conglomerate de modă de lux. Armani a descris independența brandului său ca fiind „o valoare esențială”.

Publicitate
Ad Image

Performanța financiară

În ultimul an, Armani a realizat venituri de 2,3 miliarde de euro, iar de-a lungul decadelor grupul s-a extins pentru a include o colecție de hoteluri, restaurante, cluburi de noapte, cosmetice, ciocolată și chiar florărie.

Planuri de succesiune

Într-un interviu cu Financial Times, publicat cu câteva zile înainte de moartea sa, Armani a explicat cum își propune să transmită moștenirea sa vastă. „Planurile mele pentru succesiune constau într-o tranziție graduală a responsabilităților pe care le-am gestionat întotdeauna către cei mai apropiați de mine… cum ar fi Leo Dell’Orco [șeful biroului de stil masculin], membrii familiei mele și întreaga echipă de lucru.” El a adăugat că „ar dori ca succesiunea să fie organică și nu un moment de ruptură”.

Concluzie

Deciziile luate în testamentul lui Giorgio Armani vor influența semnificativ viitorul brandului său, oferind oportunități atât pentru vânzare, cât și pentru listare la bursă, ceea ce ar putea transforma radical peisajul modei de lux.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *