Profiturile Temu în Uniunea Europeană
Temu, companie din China, a reușit să își dubleze profiturile înainte de impozitare în Uniunea Europeană, ajungând la aproape 120 de milioane de dolari, în ciuda faptului că are doar opt angajați. Aceasta reprezintă o creștere de 171% față de profitul de 44,1 milioane de dolari înregistrat în anul anterior.
Venituri și taxe
Veniturile Temu au crescut la 1,7 miliarde de dolari, comparativ cu 758 de milioane de dolari în anul anterior. Compania a plătit 18 milioane de dolari în impozit pe profit, dintre care aproape 3 milioane de dolari reprezintă o taxă suplimentară impusă la sfârșitul anului 2023, ca urmare a unui acord global de rată minimă a impozitului pentru companiile mari, semnat de UE.
Clientela și vânzările
Temu are acum peste 115 milioane de clienți în UE, ceea ce reprezintă mai mult de un sfert din populația Uniunii. Această expansiune a vânzărilor a avut loc înainte de implementarea unor măsuri de către UE, menite să închidă o breșă care permitea pachetelor cu o valoare de sub 150 de euro să evite taxe vamale și controale la frontieră.
Impactul pachetelor de valoare redusă
Anul trecut, 4,6 miliarde de pachete de valoare redusă au intrat în UE, echivalentul a 12 milioane pe zi, de trei ori mai mult decât în 2022. Peste 91% dintre aceste pachete, cu o valoare de sub 150 de euro, provin din China, unde Temu și Shein, un alt retailer de produse ieftine, produc și expediază majoritatea bunurilor lor.
Reglementări viitoare
Controalele vamale au început să fie întărite din luna iulie a acestui an, iar taxa vamală este preconizată să fie aplicată din 2028. De asemenea, Statele Unite au abolit recent excepția „de minimis”, care permitea bunurilor în valoare de sub 800 de dolari să scape de impozitul pe import, pentru a limita expansiunea Temu și Shein.
Critici privind structura fiscală
Paul Monaghan, directorul executiv al Fair Tax Foundation, estimează că entitatea irlandeză a Temu a facilitat vânzări de consum de 10 miliarde de dolari în UE, având în vedere că cifra de venituri reflectă doar comisionul și taxele de la vânzătorii independenți de pe platforma sa. Incluzând cele estimate 2 miliarde de dolari în vânzări prin intermediul vânzătorilor din Marea Britanie, Temu ar deveni mai mare decât retailerul britanic Next și comparabil cu Primark.
Concluzie
Temu generează întrebări semnificative cu privire la impactul său economic și fiscal în Marea Britanie și Europa, având în vedere vânzările sale uriașe, dar cu o amprentă fiscală minimă.

E impresionant cât de rapid poate crește o companie cu atât de puțini angajați! Mă întreb cum reușesc să gestioneze toate comenzile și serviciul clienți în mod eficient.
Deși profitul este remarcabil, m-ar interesa mai multe detalii despre modul în care își desfășoară activitatea în UE. Este oare o strategie sustenabilă pe termen lung?
E un pic neliniștitor să văd cum companiile din afară câștigă atât de mult fără a crea locuri de muncă. Ar fi bine să ne concentrăm și asupra antreprenorilor locali pentru a-i sprijini.
Ceva nu pare în regulă cu acest model de business. Oare ce strategii ascunse folosește Temu pentru a obține astfel de rezultate?
Mi se pare fascinant cum tehnologia și internetul permit unor branduri noi să strice piața tradițională! Poate că ar trebui să ne adaptăm la schimbările acestea rapide, dar totodată trebuie să fim precauți.