Protestul studenților în sprijinul cadrelor didactice
Studenții din România se alătură protestului cadrelor didactice programat pentru 8 septembrie, manifestându-și nemulțumirea față de măsurile de austeritate adoptate de autorități. Conform ANOSR (Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România), aceste măsuri sunt considerate absurde și au fost implementate fără consultări prealabile și fără justificări clare.
Reacția ANOSR
ANOSR a subliniat că, în ciuda protestelor și demersurilor repetate din partea studenților, profesorilor și elevilor, factorii de decizie continuă să ignore solicitările acestora. Organizația consideră că măsurile de austeritate pun în pericol calitatea și echitatea în educație, evidențiind lipsa de interes a autorităților față de nevoile actuale ale sistemului de învățământ și efectele negative pe care le pot provoca.
Cereri ale studenților
Printre revendicările studenților se numără:
- Revenirea la alocarea fondului de burse și acordarea acestora pe durata întregului an calendaristic.
- Creșterea procentului din salariul minim net folosit pentru calcularea fondului de burse de la 10% la 17,5%.
- Reintroducerea posibilității ca studenții înmatriculați pe locuri cu taxă să beneficieze de burse din fondurile de la bugetul de stat.
- Diversificarea formelor de sprijin pentru studenți din venituri atrase de universități.
- Creșterea contribuției din fonduri proprii ale universităților la fondul de burse.
- Abrogarea prevederilor care limitează dreptul studenților de a beneficia de facilități pentru transportul feroviar intern.
Apelul la acțiune al ANOSR
ANOSR consideră că este absolut necesar un răspuns ferm din partea decidenților, care să demonstreze că educația este tratată ca o investiție în viitorul țării, nu ca o povară a statului. Organizația își reafirmă angajamentul de a apăra principiul echității și de a asigura un sistem educațional care să răspundă nevoilor tuturor beneficiarilor educației în România.
Concluzie
Protestul studenților subliniază o criză mai profundă în sistemul educațional românesc, evidențiind necesitatea urgentă de reforme care să asigure calitatea și echitatea în educație, în contextul măsurilor de austeritate adoptate.