Șoferii își îndreaptă furia către Bolojan după anunțul majorării taxei pentru automobilele uzate: „Cum aș putea să-mi permit o mașină electrică?”

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Majorarea taxei auto pentru mașinile uzate

Șoferii români își manifestă nemulțumirea față de anunțul privind majorarea taxei pentru automobilele uzate, inițiativă propusă de Bolojan. Acordul vizează o impozitare suplimentară de până la 20% pentru posesorii de mașini vechi, măsură considerată o nouă povară pentru românii cu venituri modeste.

Modificări ale impozitului auto pentru 2026

Noul impozit auto, care va intra în vigoare în anul 2026, va fi calculat în funcție de puterea și gradul de poluare al vehiculului. Astfel, proprietarii de autoturisme cu norme de poluare Euro 3 sau 4, care, în general, aparțin unei categorii de venituri modeste, vor fi cei mai afectați de majorarea tarifelor.

Exemple de impozitare

De exemplu, pentru o mașină cu o capacitate cilindrică de 1.600 cm³ și normă de poluare Euro 3, impozitul va fi de 240 de lei în 2026, comparativ cu o mașină cu norma Euro 6, care va plăti 200 de lei. În cazul mașinilor cu motoare de peste 2.000 cm³, impozitul pentru cele cu norma Euro 6 ar putea ajunge la 850 de lei, în scădere față de 1.000 de lei, cât este în prezent.

Taxa pentru autoturisme electrice

Pe de altă parte, posesorii de autoturisme electrice vor beneficia de o taxă simbolică de 40 de lei pe an, conform informațiilor furnizate de Realitatea Plus.

[ad_slot id="2"]

Concluzie

Majorarea taxelor pentru automobilele uzate aduce o presiune suplimentară asupra șoferilor cu venituri reduse, generând frustrare și neliniște în rândul acestora, în timp ce stimulentele pentru vehiculele electrice rămân limitate.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *