„Trucul lacrimilor” la benzinărie – o astuțioasă farsă pentru a înșela șoferii naivi

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Înșelăciunea de la benzinărie

Un caz recent din Austria a evidențiat o metodă ingenioasă de înșelăciune, în care o femeie a fost abordată la o benzinărie de o necunoscută care, cu ochii roșii de plâns, solicita bani pentru combustibil. Aceasta susținea că fuge din Donețk împreună cu mama și copilul său, având ca destinație Frankfurt. Povestea sa emoționantă a determinat-o pe martoră să ofere o sumă mică, crezând că ajută o persoană aflată în dificultate.

Repetarea schemei de înșelăciune

Soțul femeii a avut o experiență similară la o altă benzinărie, fiind abordat de o persoană care relata aceeași poveste. Această coincidență a stârnit suspiciuni și a condus la realizarea că au fost manipulați emoțional printr-un scenariu bine pus la punct.

Descrierea înșelătorului

Martora a descris femeia ca având aproximativ 165 de centimetri înălțime, păr brunet și că se afla într-o mașină mai veche cu numere ucrainene. În vehicul mai erau un copil mic și o femeie mai în vârstă, detalii menite să genereze un sentiment de urgență și suferință, astfel încât oamenii să reacționeze rapid și să ofere ajutor fără a pune întrebări.

Avertizări pentru șoferi

Martora a subliniat că este trist ca un conflict militar să fie folosit ca pretext pentru escrocherii și a avertizat că oamenii trebuie să fie prudenți, evitând să cadă în plasă. Specialiștii subliniază că, odată ce escrocii câștigă încrederea unei persoane, pot solicita sume mai mari sau alte forme de ajutor, folosind emoția ca instrument principal de manipulare.

[ad_slot id="2"]

Reacția poliției austriece

Poliția a confirmat că astfel de tentative de înșelăciune sunt cunoscute și că escrocii își schimbă metodele pentru a se adapta la teme sociale actuale, precum poveștile despre refugiați. Victimele sunt adesea alese întâmplător, în special în locuri de tranzit, cum ar fi benzinăriile.

Modul de operare al escrocilor

Oficialii au explicat că bunăvoința oamenilor reprezintă o țintă ușoară pentru escroci, care se bazează pe reacții impulsive și pe lipsa de verificare a informațiilor. Pierderile financiare pot varia de la câțiva euro la sume considerabile.

Concluzie

Cazul prezentat ilustrează cât de ușor pot fi exploatate emoțiile în locuri de tranzit, cum ar fi benzinăriile. „Trucul lacrimilor” devine o strategie prin care bunăvoința oamenilor se transformă într-o vulnerabilitate, subliniind necesitatea de a fi vigilenți și de a verifica informațiile înainte de a oferi ajutor.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *