Ultimul tramvai din România, înființat după 1989, a dispărut, lăsând în urmă doar amintiri și fiare vechi

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Desființarea rețelei de tramvai din Botoșani

Municipiul Botoșani a demontat liniile de tramvai, încheind o rețea inaugurată pe 16 septembrie 1991, care a fost singura rețea de tramvai din România înființată după 1989. Tramvaiul a funcționat până în 2022, având o activitate de peste 30 de ani.

Tramvaiele și procesul de casare

Tramvaiele Tatra T4D, utilizate din 1997 până în 2020, au fost casate, iar șinele de tramvai au fost topite. În ultimii doi ani, șase tramvaie au fost scoase la vânzare, iar administrația locală a decis desființarea transportului public cu tramvaiul, după ce a ratat un proiect de modernizare a căilor de rulare și de achiziție de tramvaie noi, finanțat din fonduri europene.

Controversele licitației

În 2023, Ministerul Dezvoltării a anulat o licitație pentru achiziția a 49 de tramvaie de 18 metri, destinate mai multor municipii, inclusiv Botoșani, din cauza refuzului companiei PESA din Polonia de a semna contractul. Ca urmare, municipalitatea a optat pentru desființarea liniilor de tramvai și casarea tramvaielor vechi.

Comparativ cu alte orașe

În contrast cu Botoșani, alte primării din țară, precum Galați și Brăila, au demarat proiecte de achiziție a tramvaielor din fonduri europene, fără a depinde de autoritățile centrale.

[ad_slot id="2"]

Desființarea rețelei de tramvai din Botoșani reprezintă o pierdere semnificativă pentru transportul public local și evidențiază dificultățile întâmpinate în atragerea de fonduri pentru modernizarea infrastructurii.

Consecințele acestei desființări se vor resimți în mobilitatea cetățenilor și în viitorul transportului public din Botoșani.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *