Creșterea SUV-urilor în orașele engleze
Numărul de SUV-uri în orașele din Anglia a crescut de zece ori în ultimii ani, conform cercetărilor, care avertizează că aceste vehicule ocupă un spațiu public excesiv și reprezintă o amenințare pentru siguranța publică. Analiza publicată de Clean Cities arată că SUV-urile au crescut de la 3% la 30% din totalul mașinilor în ultimele două decenii. În Londra, numărul SUV-urilor a crescut de la aproximativ 80.000 în 2002 la aproximativ 800.000 în 2023.
Apeluri pentru taxe de parcare
Campionii mediului solicită aplicarea unor taxe de parcare similare cu cele din Paris în orașe mari precum Londra, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Leeds, Liverpool și Manchester. Aceștia consideră că astfel de măsuri ar descuraja utilizarea excesivă a spațiului public de către mașini mari. Anul trecut, locuitorii din Paris au votat pentru triplarea costurilor de parcare pentru SUV-uri, cu scopul de a combate poluarea aerului și deteriorarea climei, vizând în special șoferii mai înstăriți care conduc mașini mari și poluante. Se sugerează că aceste măsuri au început deja să aibă un impact în Paris, unde rata de parcare pentru vehiculele mari a dus la o reducere cu două treimi a SUV-urilor care utilizează parcările de suprafață.
Măsuri la nivel local în Regatul Unit
Autoritățile locale din Regatul Unit iau unele măsuri. Cardiff a consultat publicul cu privire la un prag de greutate pentru taxele de parcare, în timp ce Lambeth din Londra colaborează cu alte două autorități pentru planuri similare. Bristol și Bath lucrează de asemenea la măsuri pentru a descuraja utilizarea SUV-urilor, iar în Edinburgh, consiliul a restricționat publicitatea pentru aceste vehicule.
Impactul SUV-urilor asupra siguranței publice
Mai mult de 1 milion de mașini care sunt prea mari pentru a încăpea în locurile de parcare sunt vândute anual în Regatul Unit, iar numărul acestora este în creștere. Vehiculele mai mari sunt mai susceptibile de a provoca decese în accidente decât cele mai mici, deoarece sunt mai grele și au capete frontale înalte care pot prinde victimele sub ele. Analizele arată că șoferii din SUV-uri nu pot vedea copiii de până la nouă ani atunci când aceștia se află direct în fața vehiculului. În plus, SUV-urile emit mai multe gaze toxice în aer și generează mai multe particule toxice din anvelope, din cauza greutății lor mai mari.
Concluzie
Trendul SUV-urilor în creștere în orașele engleze are implicații semnificative pentru siguranța rutieră, utilizarea spațiului public și congestia urbană, ceea ce determină autoritățile să ia măsuri pentru a aborda această problemă urgentă.