Shell renunță la proiectul de biocombustibili din Rotterdam
Shell a anunțat abandonarea construcției unei unități de biocombustibili la Rotterdam, care ar fi fost una dintre cele mai mari instalații din Europa pentru conversia deșeurilor în combustibil verde pentru aviație. Compania a suspendat lucrările în iulie anul trecut din cauza problemelor tehnice și a decis să nu reia construcția, concluzionând că planta nu va fi „suficient de competitivă” pentru a satisface cererea de „produse accesibile și cu emisii reduse de carbon”.
Contextul deciziei
Decizia de a renunța la proiectul din Rotterdam reflectă un eșec continuu al planurilor Shell în domeniul biocombustibililor, după anularea unui alt proiect similar pe insula Bukom din Singapore în martie 2023. Aceasta se încadrează într-un trend mai amplu de abandonare a proiectelor de energie regenerabilă în sectorul petrolier și gazier, pe măsură ce companiile caută profituri mai mari.
Planurile inițiale ale Shell
Construcția unității a început în 2021, cu obiectivul de a produce până la 820.000 de tone de biocombustibili și de a deveni operațională în aprilie 2024, termen care a fost ulterior amânat pentru 2025.
Declarații oficiale
Machteld de Haan, liderul diviziei de downstream, energii regenerabile și soluții energetice al Shell, a declarat că, în urma analizei pieței și costurilor, a devenit evident că proiectul nu va fi competitiv pentru a satisface nevoile clienților. De Haan a subliniat că decizia a fost dificilă, dar corectă, având în vedere prioritizarea capitalului către proiecte care oferă valoare atât clienților, cât și acționarilor.
Viitorul biocombustibililor
Shell continuă să creadă că moleculele cu emisii reduse de carbon, inclusiv biocombustibilii, vor avea un rol important în viitorul sistemului energetic. Shell se menține ca unul dintre cei mai mari comercianți și furnizori de biocombustibili din lume, inclusiv combustibil de aviație sustenabil.
Renunțarea la acest proiect poate influența direcțiile strategice ale Shell în domeniul energiei regenerabile și sugerează o tendință mai largă în industrie de a se îndepărta de investițiile în biocombustibili, în favoarea opțiunilor mai profitabile pe termen scurt.
