Protestul angajaților de la Damen Mangalia
Angajații de la șantierul naval Damen Mangalia au protestat în fața Ministerului Economiei, solicitând soluții pentru situația gravă în care se află cel mai mare șantier naval din România, aflat pe cale de colaps.
Reducerea numărului de angajați
Numărul angajaților a scăzut dramatic, ajungând la sub 1.000, de la 10.000, câți erau anterior. Multe persoane părăsesc compania din cauza neplății salariilor complete de mai bine de un an, iar promisiunile de plată a restanțelor au fost amânate constant.
Datoriile companiei
Compania Damen se confruntă cu datorii de 17 milioane lei în drepturi salariale restante și 83 de milioane lei datorii la stat. Datoriile curente au crescut cu 161 de milioane lei în ultimul an, iar societatea este în insolvență, plătind doar parțial salariile din veniturile obținute din reparațiile navelor.
Apeluri către autorități
„Situația a atins un punct critic. Fiecare zi fără decizii din partea acționarilor și autorităților reduce șansele de redresare a șantierului. Angajații nu mai pot suporta această situație de peste un an, iar apelurile către autorități au fost ignorate. Nu există o strategie clară de redresare, afectând întreaga comunitate din Mangalia,” afirmă sindicaliștii.
Impactul asupra comunității
„Orașul este trist, deoarece oamenii sunt triști,” spun organizatorii protestului. Mangalia se golește de specialiști cu experiență, iar comunitatea suferă din cauza indiferenței statului față de acest obiectiv strategic național.
Condiții de muncă și neplata salariilor
„Protestăm deoarece situația de la șantierul naval Damen Mangalia este critică. Angajații lucrează în condiții grele și primesc doar parțial salariile. Deși s-a promis că, începând cu luna august 2025, se vor plăti drepturile salariale restante, acest lucru este amânat fără o dată certă. Inspectorii ITM Constanța au efectuat controale, dar societatea contestă măsurile în instanță,” se menționează în comunicat.
Concluzie
Protestul angajaților de la Damen Mangalia scoate în evidență o criză profundă în sectorul naval românesc, având implicații grave atât pentru angajați, cât și pentru comunitatea locală, afectând stabilitatea economică a regiunii.
