Revitalizarea trenului metropolitan din București
Primăria Capitalei a semnat certificatele de urbanism pentru trenul metropolitan, care va avea patru puncte de oprire pe ruta București Nord – Scroviștea: Pajura, Basarab, Carpați și Depoul Triaj. Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, a subliniat pe Facebook importanța acestui proiect pentru îmbunătățirea transportului în comun și pentru reducerea timpilor de așteptare în trafic.
Contextul proiectului
Proiectul trenului metropolitan a fost promovat de Nicușor Dan în campania electorală pentru Primăria Capitalei din 2020. El a descris trenul metropolitan ca un „metrou care circulă la suprafață”, beneficiind de infrastructura CFR existentă. Această inițiativă va permite locuitorilor din Ilfov să ajungă în București mai rapid, diminuând astfel timpul petrecut în trafic și contribuind la reducerea poluării.
Detalii despre trasee
Inițial, au fost planificate opt tronsoane de cale ferată pentru trenul metropolitan, incluzând rute precum Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest și Gara de Nord – Chitila – Scroviștea. Nicușor Dan a estimat că implementarea proiectului ar putea fi finalizată într-un singur mandat de primar, adică în termen de patru ani. Totuși, birocrația și procedurile necesare au dus la întârzierea acestuia.
Provocări și perspective
Implementarea proiectului a fost întârziată de schimburile între Primăria Capitalei și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI). Aceste întârzieri sunt semnificative, având în vedere nevoia urgentă de soluții eficiente de transport în zonă.
Concluzie
Revitalizarea trenului metropolitan din București reprezintă un pas important în dezvoltarea transportului public, având potențialul de a îmbunătăți semnificativ viața locuitorilor din București și împrejurimi; totuși, implementarea sa efectivă rămâne o provocare majoră.
