Proiectul Podului de Flori
Podul de Flori, care leagă Ungheni, Golăiești (România) de Zăgarancea (Republica Moldova), avansează conform planului, conform unei declarații a secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu. Finalizarea lucrărilor este programată pentru toamna anului viitor.
Stadiul lucrărilor
Irinel Scrioșteanu a efectuat o vizită pe șantier, alături de omologul său din Republica Moldova, Mircea Pașcăluță, și de reprezentanții autorităților implicate, pentru a verifica progresul și a discuta detalii referitoare la Punctul de Trecere a Frontierei. Lucrările sunt în curs de desfășurare pe ambele maluri ale Prutului. În prezent, stadiul realizării lucrărilor este următorul:
- 70 din cei 72 de piloți necesari au fost forțați, armați și turnați; pe malul drept au fost finalizați toți cei 18 piloți necesari, iar pe malul stâng 16 din 18 piloți.
- Pe malul stâng, a fost armat, cofrat și turnat primul segment de radier pentru calea de rulare 1, iar armarea radierului pentru a doua cale de rulare a început.
- Pe malul drept, s-a realizat aceeași activitate pentru calea de rulare 1, iar armarea radierului pentru a doua cale de rulare a început.
- În săptămâna următoare va începe armarea elevației aferente culeii dinspre Chișinău.
Finanțare și importanță
Proiectul este finanțat prin fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei (aproximativ 35 milioane euro), prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Podul de Flori va reprezenta prima structură rutieră de nivel de autostradă construită peste Prut în ultimele 60 de ani și va conecta România cu Republica Moldova prin autostrada care va traversa Carpații (Autostrada Unirii A8) și va oferi o legătură spre Chișinău, fiind inclus în rețeaua de transport transeuropeană.
Concluzie
Finalizarea Podului de Flori va avea un impact semnificativ asupra infrastructurii de transport dintre România și Republica Moldova, facilitând mobilitatea și dezvoltarea economică în regiune.