O cablare defectuoasă a provocat accidentul funicularului din Lisabona, concluzionează ancheta

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Accidentul funicularului din Lisabona

Funicularul care s-a prăbușit în Lisabona, provocând moartea a 16 persoane la începutul lunii septembrie, a avut un cablu defect, conform concluziilor anchetei oficiale. Aceasta a recomandat ca vehiculele orașului să rămână oprite până la confirmarea siguranței acestora.

Detalii despre accident

Accidentul a avut loc pe 3 septembrie, când celebrul funicular Elevador da Glória, construit în secolul al XIX-lea, a ieșit de pe șine și a intrat într-o clădire, stârnind îngrijorări cu privire la siguranța acestei atracții turistice populare, dar îmbătrânite. Biroul de Investigare a Accidentelor Aeriene și Feroviare din Portugalia (GPIAAF) a declarat că un cablu care lega două cabine s-a deconectat cu puțin timp înainte de incident.

Concluziile GPIAAF

Raportul preliminar al GPIAAF, publicat luni, indică faptul că cablul nu respecta standardele stabilite de operatorul de transport al orașului, CCFL. Raportul de 35 de pagini afirmă că „cablul nu a fost conform specificațiilor în vigoare la CCFL pentru tramvaiul Glória”. După accident, toate celelalte funiculare din Lisabona au fost oprite, iar GPIAAF a subliniat că acestea ar trebui să rămână la sol până când inspectorii confirmă că sistemele de frânare sunt capabile să imobilizeze cabinele în cazul unei rupturi de cablu.

Victimele accidentului

Printre cele 16 victime, 11 erau cetățeni străini, incluzând 3 britanici, 2 sud-coreeni, 2 canadieni, 1 franțuzoaică, 1 elvețian, 1 american și 1 ucrainean. De asemenea, aproximativ 20 de persoane au fost rănite, printre care se numără și 3 britanici. Printre victimele portugheze se numără patru angajați ai aceleași instituții sociale, ale căror birouri se află în partea de sus a drumului abrupt deservit de funicular.

Publicitate
Ad Image

Informații tehnice despre funicular

Funicularul Glória a fost inaugurat în 1885, folosind un sistem de contrabalans pentru a propulsa cele două vagoane pe cei 265 de metri ai traseului său, care urcă și coboară o pantă abruptă. Conform notei GPIAAF publicate la câteva zile după accident, o inspecție de rutină efectuată în dimineața accidentului nu a relevat nimic neobișnuit în legătură cu cablul care s-a rupt. Ancheta a stabilit că șoferul funicularului activase frânele, dar acestea nu au putut opri vagonul fără ajutorul sistemului de contrabalans. Întregul incident a avut loc în doar 50 de secunde.

Urmările anchetei

Raportul final al biroului, care va conține recomandări de siguranță, este așteptat în următoarele 12 luni, deși un raport intermediar ar putea oferi actualizări cu privire la progresul anchetei.

Acest accident tragic subliniază necesitatea urgentă de a verifica siguranța infrastructurii de transport public din Lisabona, având în vedere riscurile asociate cu atracțiile turistice istorice.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *