Metroul bucureștean: revelații îngrijorătoare dintr-o inspecție, în timp ce angajații de la suprafață primesc indemnizații pentru munca în subteran

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Defecțiuni și probleme de siguranță la metroul din București

Un raport recent a scos la iveală 49 de defecțiuni tehnice în luna iulie 2025 la metroul din București, evidențiind faptul că activități esențiale pentru siguranța circulației au fost efectuate de personal neautorizat. Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a subliniat gravitatea situației printr-o declarație publicată pe Facebook.

Declarația ministrului despre problemele identificate

„Siguranța pasagerilor din metrou este prioritară! Multe dintre sesizările pe care le-am primit s-au confirmat. Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) a identificat 49 de defecțiuni tehnice, trenuri în circulație cu mai puțini însoțitori decât prevede contractul, personal neautorizat implicat în activități critice și abateri grave în instruirea angajaților. Au fost aplicate sancțiuni și s-au impus măsuri clare, cu termene ferme”, a declarat ministrul Șerban.

Lipsa personalului calificat și deficiențele în instruire

Raportul a evidențiat nu doar defecțiunile tehnice, ci și insuficiența personalului calificat în activitățile critice. Trenurile au circulat cu mai puțini însoțitori decât prevede regulamentul, iar activități importante au fost realizate de persoane fără autorizațiile necesare. Aceste abateri în procesul de instruire a angajaților ridică întrebări serioase privind pregătirea lor pentru a asigura siguranța pasagerilor.

Sancțiuni și măsuri pentru remediere

ASFR a aplicat sancțiuni și a impus măsuri clare, cu termene precise, pentru corectarea neregulilor. Ministrul Șerban a subliniat că nu vor exista compromisuri în ceea ce privește siguranța pasagerilor și că toate deficiențele trebuie remediate în timp util.

[ad_slot id="2"]

Controverse legate de sporurile pentru muncă subterană

Ministrul Șerban a abordat și problema sporurilor acordate angajaților care lucrează la suprafață, dar care beneficiază de compensații ca și cum ar activa în subteran. „Cei care lucrați la suprafață și încasează acest spor în mod imoral, puteți să vă mutați în subteran, unde să vă bucurați de el în mod justificat”, a declarat ministrul. A fost trimis Corpul de Control la Metrorex pentru a verifica aceste sporuri.

Concluzie

Problemele descoperite la metroul din București ridică semne serioase de întrebare privind siguranța călătorilor și gestionarea eficientă a resurselor umane, având potențiale implicații asupra încrederii publicului în serviciile de transport public.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *