Atac armat la o școală din Minneapolis
Pe 27 august 2025, Robin Westman a deschis focul într-o biserică catolică din Minneapolis, provocând moartea a doi copii și rănind 17 persoane. Incidentul a fost atent planificat, iar înainte de atac, Westman a redactat un manifest extins și a postat mai multe videoclipuri pe YouTube.
Investigația și descoperirile
Autoritățile analizează videoclipurile pentru a obține informații despre motivele din spatele violenței. Deși contul de YouTube a fost șters, șeful poliției din Minneapolis, Brian O’Hara, a declarat că Westman a avut un manifest destinat publicării pe platforma respectivă în ziua atacului.
Conținutul manifestului
Videoclipurile și notițele din manifest sugerează sentimente de ură, incluzând imagini cu un caiet de notițe, o țintă de tragere cu imaginea lui Isus și o varietate de arme cu inscripții rasiste și antisemitice. Unul dintre încărcătoarele de armă avea inscripția „Kill Donald Trump”. Westman a exprimat o „fascinație profundă” pentru tiranii în masă, inclusiv pentru Adam Lanza, autorul atacului de la Sandy Hook.
Starea de spirit a autorului
Autoritățile caută să descopere un motiv clar din materialul îngrijorător. Caietul de notițe conține pasaje care indică starea mentală a lui Westman, inclusiv afirmația: „Nu vreau să o fac pentru a transmite un mesaj. O fac pentru a mă satisface pe mine. O fac pentru că sunt bolnav.”
Identificarea și consecințele atacului
FBI a confirmat identitatea lui Westman, specificând că acesta a murit prin împușcare auto-provocată după atac. Incidentul subliniază problema în creștere a violenței armate în rândul tinerilor și nevoia urgentă de intervenții eficiente pentru prevenirea acestor acte de violență.
Impactul acestui atac armat ridică întrebări serioase despre sănătatea mintală, influența materialelor online și răspunsul comunității la violența în școli.
În concluzie, acest incident tragic evidențiază necesitatea unor măsuri mai eficiente pentru prevenirea violenței armate și sprijinirea sănătății mintale în rândul tinerilor.
