Lada, marca rusă, anticipează o reducere de 40% în producția de mașini, fiind depășită acum de Dacia de la Mioveni

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Declinul producției Lada

Producția de autoturisme Lada la fabrica principală a AvtoVAZ din Toliatti se așteaptă să scadă cu 40% în acest an, atingând un total de 274.000 de vehicule. Prognoza pentru 2026 preconizează o scădere suplimentară de 3,3%, până la 265.000 de vehicule.

Piața în declin

Piața auto din Rusia a suferit o deteriorare accentuată, cu vânzările de mașini noi Lada scăzând cu 25% în perioada ianuarie-octombrie comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Cota de piață a mărcii a scăzut de la 26% la 20%. Președintele AvtoVAZ, Maxim Sokolov, a recunoscut această situație, menționând că cererea a rămas slabă, iar creșterea vânzărilor din octombrie a fost în mare parte datorată mărcilor chinezești și importurilor paralele.

Producția sub așteptări

Sokolov a declarat anterior că producția totală Lada în toate fabricile companiei ar putea atinge sau chiar depăși 300.000 de unități în acest an, cu mult sub obiectivul inițial de 500.000. Spre comparație, uzina românească Dacia de la Mioveni a produs aproape 310.000 de unități în 2022.

Reducerea personalului și a salariilor

Scăderea vânzărilor a determinat AvtoVAZ să implementeze o săptămână de lucru de patru zile, începând cu sfârșitul lunii septembrie, în încercarea de a evita concedierile. Aceasta va fi menținută timp de șase luni. Salariile angajaților au fost reduse de la 100.000-120.000 ruble (aproximativ 1.274-1.529 dolari) la 45.000-50.000 ruble (573-637 dolari), iar bonusurile și orele suplimentare au fost eliminate.

[ad_slot id="2"]

Provocările producției

AvtoVAZ a redistribuit muncitorii din producție în sarcini auxiliare pentru a menține personalul. În 2025, compania a lansat modelul Iskra, dar până acum a produs doar 21 de unități, toate pentru showroom-uri, fără vânzări. Lipsa pieselor de schimb a forțat compania să amâne vânzările până în primăvara lui 2026, ceea ce poate afecta și mai mult situația.

Concluzie

Declinul drastic al producției Lada și scăderea vânzărilor evidențiază provocările cu care se confruntă industria auto rusă, având implicații semnificative asupra angajaților și competitivității pe piața globală.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *