Kremlinul alocă fonduri masive pentru promovarea propagandei, investind sume record în televiziunile și publicațiile subordonate statului

Moderator
4 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Investiții record în propaganda Kremlinului

Guvernul rus a decis o majorare semnificativă a bugetului alocat propagandei, cu o finanțare istorică de 146,3 miliarde de ruble pentru televiziunile de stat, publicațiile și proiectele online în 2026, conform notei explicative a legii bugetului publicată de Duma de Stat.

Creșterea cheltuielilor pentru mass-media

Cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 9,1 miliarde de ruble, ceea ce reprezintă o creștere de 7% față de anul precedent și de 28% comparativ cu 2021, echivalentul a 32,4 miliarde de ruble. Aceste alocări depășesc bugetele anuale ale unor regiuni ruse de dimensiuni medii.

Costurile lunare ale propagandei

Propaganda de stat va costa bugetul aproximativ 12,1 miliarde de ruble pe lună, adică 2,81 miliarde de ruble pe săptămână, cu televiziunile de stat beneficiind de cele mai mari sume.

Finanțări pentru canale și agenții

În 2026, ANO TV-Novosti, care gestionează Russia Today, va primi 32,08 miliarde de ruble. Finanțarea pentru VGTRK, care controlează canalele Rossia-1 și Rossia-24, va crește de la 22,63 la 24,69 miliarde de ruble. Channel One va primi 6 miliarde de ruble anual, iar alte canale vor beneficia de 20,68 miliarde de ruble pentru difuzarea programelor.

[ad_slot id="2"]

Alocări pentru agențiile de presă

Rossia Segodnia, care administrează RIA Novosti, va primi 11,18 miliarde de ruble, iar TASS va beneficia de o creștere a finanțării de la 4,83 miliarde la 5,01 miliarde de ruble. Televiziunea Publică a Rusiei va avea o subvenție de 1,86 miliarde de ruble, plus 2,419 miliarde de ruble suplimentar. Agenția Regnum va primi 157,3 milioane de ruble, iar Komsomolskaya Pravda va beneficia de 438,8 milioane de ruble. În plus, 731,8 milioane de ruble anual sunt destinate promovării conținutului proguvernamental online.

Cheltuieli pentru propaganda de stat după începutul războiului

De la începutul războiului, aproape 500 de miliarde de ruble au fost direcționate către propaganda de stat, în ciuda dificultăților în atragerea publicului.

Declinul audienței mass-media controlate de Kremlin

Channel One a pierdut un sfert din public față de începutul lui 2022, iar NTV a înregistrat un declin de 13%. RIA Novosti a pierdut 12% din audiență, TASS 3%, iar Komsomolskaya Pravda a suferit o scădere drastică a traficului online, pierzând o treime din utilizatorii zilnici.

Concluzie

Investițiile masive în propaganda de stat reflectă o strategie a Kremlinului de a controla informația și influența opinia publică, în pofida scăderii audienței și a provocărilor în atragerea acestora.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *