Întârzierile zborurilor persistă în Europa după atacul cibernetic de weekend

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Întârzieri de zboruri în Europa

Pasagerii se confruntă cu o nouă zi de întârzieri ale zborurilor în Europa, pe măsură ce marile aeroporturi continuă să facă față consecințelor unui atac cibernetic asupra companiei care furnizează software-ul folosit pentru check-in și îmbarcare. Atacul a avut loc vineri și a afectat software-ul de check-in automat și îmbarcare.

Aeroporturi afectate

Printre cele mai mari aeroporturi din Europa afectate se numără Heathrow din Londra, care a încercat să restabilească operațiunile normale în ultimele zile. Problema a fost cauzată de Collins Aerospace, un furnizor de software care colaborează cu mai multe companii aeriene la nivel mondial. Collins Aerospace, parte a companiei americane de aerospațială și apărare RTX, a declarat luni că lucrează cu patru aeroporturi afectate și clienți aerieni, fiind în ultimele etape de finalizare a actualizărilor necesare pentru a restabili funcționalitatea completă.

Detalii despre întârzieri

Aeroporturile din Bruxelles, Dublin și Berlin au înregistrat, de asemenea, întârzieri. Kioscurile și mașinile de predare a bagajelor au fost offline, iar personalul aeroportuar a fost nevoit să se bazeze pe procesarea manuală. Un purtător de cuvânt al aeroportului din Bruxelles a menționat că Collins Aerospace nu a confirmat încă faptul că sistemul este din nou sigur. Luni, 40 din cele 277 de zboruri plecate și 23 din cele 277 de zboruri sosite au fost anulate.

Operațiuni la Heathrow și Dublin

Un purtător de cuvânt de la Heathrow a declarat că „cea mai mare parte a zborurilor de la Heathrow operează normal, deși check-in-ul și îmbarcarea pentru unele zboruri pot dura puțin mai mult decât de obicei”. De asemenea, a adăugat că „acest sistem nu este deținut sau operat de Heathrow, așa că, deși nu putem rezolva problema IT direct, sprijinim companiile aeriene și avem colegi suplimentari în terminale pentru a asista pasagerii”. Heathrow a recomandat pasagerilor să verifice starea zborului înainte de a călători spre aeroport și să „sosească cu cel puțin trei ore înainte pentru zborurile lungi și două ore pentru zborurile scurte”.

Publicitate
Ad Image

Un purtător de cuvânt al aeroportului din Dublin a afirmat că nu se așteaptă la anulări luni din cauza problemelor IT, dar nu a exclus această posibilitate. Duminică, Aer Lingus a declarat că a fost „semnificativ afectată” de problemă.

Concluzie

Întârzierile zborurilor din Europa subliniază impactul semnificativ al atacurilor cibernetice asupra infrastructurii aeriene, afectând milioane de pasageri și provocând perturbări majore în operațiunile aeroportuare.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *