Întârzieri la aeroporturi din cauza unui atac cibernetic
Aeroporturile din Londra Heathrow, Bruxelles și Berlin se confruntă cu întârzieri semnificative duminică, din cauza unui atac cibernetic suspect care a afectat software-ul de check-in. Pasagerii au fost nevoiți să se adapteze la check-in-ul manual, implementat de companiile aeriene începând de vineri seara, după ce incidentul a impactat Collins Aerospace, furnizor de tehnologie pentru ghișeele de check-in.
Impactul asupra zborurilor
Autoritățile aeroportuare au recomandat pasagerilor să verifice starea zborurilor înainte de a călători, sugerând să ajungă cu cel puțin trei ore înainte pentru zborurile intercontinentale și cu două ore înainte pentru zborurile mai scurte. Collins Aerospace a confirmat sâmbătă că lucrează la gestionarea unui „incident cibernetic”. Dacă se dovedește a fi un atac cibernetic, acesta va adăuga la lista incidentelor care au afectat companii mari recent.
Conform datelor de la Cirium, pe parcursul zilei de sâmbătă au fost înregistrate 35 de anulări de zboruri, iar până duminică dimineața, numărul anulărilor a crescut la 38 între aeroporturile Heathrow, Berlin și Bruxelles. La Heathrow, peste 130 de zboruri au întârzieri de 20 de minute sau mai mult până la ora 11:00.
Reacția aeroporturilor
Un purtător de cuvânt al aeroportului Heathrow a menționat că „problema de bază era în afara influenței noastre”, dar a adăugat că echipele au fost suplimentate pentru a gestiona disfuncționalitățile. Aeroportul a declarat că se lucrează pentru a rezolva problema sistemului Collins Aerospace care a afectat check-in-ul.
Aeroportul din Bruxelles a raportat întârzieri pentru toate cele peste 80 de zboruri programate până la prânz duminică, cu întârzieri variind de la 15 minute la patru ore, iar 20 de zboruri au fost anulate. Aeroportul a descris situația ca fiind „operațiuni aeroportuare dificile” din cauza atacului cibernetic asupra furnizorului de servicii externe.
În Berlin, peste 70 de zboruri au fost întârziate până la prânz, deși unele au plecat la timp. Aeroportul din Berlin a comunicat că „din cauza unei întreruperi a sistemului la un furnizor de servicii, există timpi de așteptare mai lungi” și a recomandat utilizarea check-in-ului online.
Concluzie
Atacul cibernetic a avut un impact considerabil asupra operațiunilor aeroportuare din cele trei capitale europene, subliniind vulnerabilitatea infrastructurii critice și necesitatea unor măsuri de securitate mai riguroase împotriva amenințărilor cibernetice.
