Hackeri fură informații personale ale clienților de la Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Furtul de date de la Kering

Hackeri au furat informații personale ale clienților grupului de modă de lux Kering, care include brandurile Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen. Atacatorii cibernetici au obținut datele a potențialelor milioane de clienți, inclusiv nume, numere de telefon și adrese de email.

Detalii despre atac

Kering, cu sediul la Paris, a anunțat că breșa de securitate a avut loc în luna iunie 2025 și că nu au fost compromise informații financiare, precum numerele conturilor bancare, informațiile despre cardurile de credit sau numerele de identificare emise de guvern. Atacatorii au fost identificați ca fiind grupul Shiny Hunters.

Reacția Kering

Compania a declarat: „În iunie 2025, am identificat că o terță parte neautorizată a obținut acces temporar la sistemele noastre și a accesat date limitate ale clienților din unele dintre casele noastre de modă. Casele noastre au divulgat imediat breșa autorităților competente și au notificat clienții conform reglementărilor locale.”

Acțiuni ulterioare

Kering a precizat că breșa a fost identificată prompt și că au fost luate măsuri adecvate pentru a securiza sistemele afectate și a preveni astfel de incidente în viitor, fără a specifica brandurile afectate.

Publicitate
Ad Image

Implicarea Shiny Hunters

Conform unui site care urmărește breșele de securitate, DataBreaches.net, Shiny Hunters a publicat recent pe canalele Telegram mostre ale breșei, arătând nume, adrese de email și date de naștere ale unor clienți Gucci. BBC, care a raportat prima dată confirmarea breșei de către Kering, a menționat că mostrele detaliilor arătau sumele cheltuite de clienți în magazine, în unele cazuri ajungând până la 86.000 de dolari (63.000 de lire sterline).

Concluzie

Furtul de date de la Kering subliniază vulnerabilitățile în securitatea cibernetică a brandurilor de lux și impactul potențial asupra confidențialității clienților, având implicații semnificative pentru încrederea consumatorilor în aceste mărci.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *