Creșterea amenzilor pentru vehiculele de mare tonaj
Guvernul României a aprobat o ordonanță care prevede creșterea amenzilor pentru anumite tipuri de mașini, în special pentru cele care depășesc masele maxime admise. Cuantumul amenzilor pentru evitarea controlului, obstrucționarea acestuia, neoprirea la semnalul regulamentar al personalului cu atribuții de control sau refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire sau măsurarea dimensiunilor va crește de la 10.000–20.000 lei la un interval de 15.000–30.000 lei.
Modificări legislative și scopul acestora
Actul normativ aduce modificări Ordonanței Guvernului nr. 43/1997, care reglementează regimul drumurilor. Conform comunicatului Executivului, măsura are rolul de a proteja infrastructura rutieră împotriva efectelor generate de circulația vehiculelor de mare tonaj și de a crește siguranța rutieră.
Verificarea documentelor și măsuri suplimentare
În contextul intrării României în Spațiul Schengen terestru, Guvernul a anunțat că este necesară abrogarea prevederilor referitoare la verificarea și vizarea documentului care permite accesul la rețeaua rutieră pentru toate vehiculele de transport marfă, indiferent de statul de înmatriculare.
Controlul circulației vehiculelor
Ordonanța prevede măsuri menite să împiedice tranzitarea României de către vehicule care depășesc înălțimea maximă admisă pe anumite sectoare de drumuri naționale. Controlul circulației vehiculelor care depășesc masele sau dimensiunile maxime admise va fi realizat de reprezentanții administratorului drumurilor de interes național, utilizând sisteme certificate de cântărire în mișcare (WIM – Weigh in Motion).
Creșterea lungimii maxime permise pentru convoaie
De asemenea, ordonanța include creșterea lungimii maxime permise pentru un convoi format din vehicule care depășesc masele și/sau dimensiunile admise, de la 75 m la 200 m. Guvernul afirmă că această măsură va avea un impact pozitiv major și imediat în accelerarea construirii capacităților de producție a energiei electrice din surse eoliene.
Concluzie
Prin aceste modificări legislative, Guvernul urmărește să îmbunătățească siguranța rutieră și să protejeze infrastructura națională, având un impact semnificativ asupra circulației vehiculelor de mare tonaj în România.