Procesul tragediei feroviare din Larissa
La doi ani după accidentul feroviar din Larissa, soldat cu 57 de morți și 85 de răniți, Grecia se pregătește pentru un proces complex, în care sunt implicați 36 de inculpați și aproximativ 250 de avocați.
Inculpații și acuzațiile
Primul acuzat este șeful de gară din Larissa, în vârstă de 60 de ani, responsabil pentru trimiterea trenului de pasageri pe linia greșită în seara de 28 februarie 2023. Alături de el, vor fi judecați alți doi șefi de gară, acuzați că și-au părăsit posturile înainte de finalizarea programului, precum și șeful Departamentului de Inspecție OSE din Larissa.
În plus, 11 directori ai Căilor Ferate Elene sunt acuzați de absența unor sisteme de securitate și de decizii administrative care au contribuit la tragedie. De asemenea, 16 foști conducători ai companiei ERGOSE sunt implicați în nefinalizarea contractului 717, referitor la sistemul de management la distanță al rețelei feroviare.
Acuzații și pedepse
În total, 36 de persoane vor fi judecate în fața Curții de Apel Penale din Larissa, majoritatea fiind acuzate de infracțiuni grave, precum „perturbarea transportului public cu consecințe mortale” și „omor din culpă în serie”. Pedeapsa maximă pentru aceste infracțiuni poate ajunge la închisoare pe viață.
Organizarea procesului
Ministerul Justiției a amenajat o sală specială la centrul de conferințe Gaiopolis al Universității din Tesalia pentru a gestiona numărul mare de participanți. Aproape 250 de avocați vor reprezenta părțile implicate, iar numărul martorilor va fi similar.
Detalii despre infracțiuni
Infracțiunea de perturbare a transportului public, atunci când produce decese, poate fi pedepsită cu închisoare pe viață. Delictele de omor și vătămare corporală din culpă pot adăuga până la opt ani de detenție, iar neîndeplinirea obligațiilor administrative poate atrage până la doi ani de închisoare.
Procesul este așteptat să înceapă în martie anul viitor.
Concluzie
Acest proces va avea un impact semnificativ asupra sistemului feroviar din Grecia și va sublinia responsabilitatea funcționarilor în asigurarea siguranței publice în transportul feroviar.
Într-adevăr, este șocant să ne gândim că s-au trecut doi ani de la acea tragedie și abia acum se pregătește procesul. Oare cât timp va mai dura până când familiile victimelor vor obține justiție?
Mă întreb ce măsuri vor lua autoritățile pentru a preveni astfel de accidente în viitor. E trist că uneori trebuie să plătim un preț atât de mare pentru neglijență.
Se pare că acest proces va fi extrem de complex, având în vedere numărul mare de inculpați și avocați implicați. Sper ca adevărul să iasă la iveală și vinovații să fie pedepsiți cum se cuvine!
Cineva ar trebui să tragă niște concluzii serioase din această situație. Multe dintre aceste tragedii sunt cauzate de sisteme defectuoase, iar Grecia ar trebui să ia măsuri clare pentru siguranța cetățenilor!
Este o rușine că 57 de oameni au murit din cauza unei erori umane sau a neglijenței. Poate acest proces va aduce ceva bine, dar rămâne totuși întrebarea: cât timp durează să ajungem la o soluție reală?
Am impresia că multe lucruri nu sunt spuse despre această tragedie. Poate există interese ascunse care împiedică o judecată corectă?