Proiectul feroviar de mare viteză întârziat
Un proiect feroviar de mare viteză din China, evaluat la 38 de miliarde de yuani, a fost întârziat cu doi ani din cauza refuzului unei familii din provincia Jiangsu de a-și părăsi locuința. Proprietara, cunoscută drept „Mătușa Zhang”, a solicitat despăgubiri considerabile pentru o casă modestă, ceea ce a dus la stagnarea lucrărilor.
Rezistența familiei Zhang
În 2020, autoritățile chineze au început construcția unei linii ferate ce urma să conecteze provinciile Jiangsu și Zhejiang de metropola Shanghai. Proiectul avansa rapid, însă o singură locuință din Jiangsu a rămas un obstacol, deoarece proprietara a refuzat să o părăsească. Spre deosebire de ceilalți săteni care acceptaseră oferta guvernului de relocare, familia Zhang a decis să reziste, mizând pe faptul că statul nu va abandona un proiect de asemenea amploare din cauza casei sale.
Pretenții financiare excepționale
Mătușa Zhang a solicitat inițial 100.000 de yuani pe metru pătrat, echivalentul a 14.000 de dolari. Autoritățile au refuzat, deoarece suma depășea plafonul legal. În urma refuzului, proprietara și-a dublat pretenția la 200.000 de yuani pe metru pătrat, adică 28.000 de dolari, totalizând 14 milioane de dolari pentru întreaga locuință.
Negocieri și oferte refuzate
Guvernul local a încercat să găsească o soluție și a propus o ofertă considerată generoasă: 5 milioane de yuani, aproximativ 700.000 de dolari, plus trei locuințe de aceeași dimensiune. Mătușa Zhang a respins această ofertă, considerând că poate obține mai mult.
Stagnarea lucrărilor
Deși autoritățile nu puteau anula un proiect de 38 de miliarde de yuani, lucrările au stagnat timp de doi ani, în timp ce negocierile cu familia Zhang au continuat. Locuința a devenit cunoscută în presa chineză, fiind supranumită „cea mai încăpățânată casă cu cuie din Jiangsu”.
Presiunea mediatică și cedarea
Aparițiile în presă și imaginile cu drona au transformat locuința într-un simbol al rezistenței. Cu toate acestea, presiunea publică a fost copleșitoare. Mătușa Zhang a dezvoltat neurastenie severă și a realizat că nu mai poate suporta această presiune.
Finalizarea negocierilor
În cele din urmă, Mătușa Zhang a cedat și a acceptat oferta guvernului, conform reglementărilor oficiale. Astfel, casa care a blocat un proiect feroviar de 38 de miliarde de yuani nu mai reprezintă un obstacol pentru finalizarea liniei de mare viteză.
Concluzie
Impactul acestei situații subliniază complexitatea relației dintre autorități și cetățeni în proiectele de infrastructură de mare amploare, evidențiind atât puterea individuală în fața deciziilor guvernamentale, cât și consecințele psihologice ale presiunii externe.