Introducerea trenurilor cu două niveluri
Eurostar va începe să opereze trenuri cu două niveluri prin tunelul Canalului Mânecii începând din 2031, ca răspuns la cererea tot mai mare pentru călătorii internaționale cu trenul din Regatul Unit. Operatorul feroviar a anunțat că a semnat un contract în valoare de 2 miliarde de euro (1,7 miliarde de lire sterline) pentru achiziția a cel puțin 30 și până la 50 de trenuri noi de la producătorul Alstom.
Detalii despre trenurile Celestia
Trenurile, numite Celestia, vor fi primele trenuri de mare viteză cu două niveluri care vor circula pe continentul britanic, fiecare având capacitatea de a transporta peste 1.000 de pasageri. Eurostar afirmă că aceste trenuri vor oferi aproximativ cu 20% mai multe locuri decât cele mai mari trenuri existente în prezent. O parte din spațiul suplimentar va fi folosit pentru scări, dar va fi destinat și persoanelor cu dizabilități, bicicletelor, mai mult spațiu pentru picioare și „surprizelor” care vor fi anunțate ulterior.
Planuri de dezvoltare a infrastructurii
Operatorul de trenuri, deținut de SNCF, intenționează să întrețină întreaga flotă la depozitul Temple Mills din nord-estul Londrei, unde speră să dezvolte o investiție suplimentară de 80 de milioane de euro, creând 350 de locuri de muncă. Această anunțare survine în contextul în care regulatorul britanic, Office of Rail and Road, se pregătește să facă o decizie crucială cu privire la posibilitatea ca Eurostar să facă loc în depozit pentru un competitor.
Competiția pe piața feroviară internațională
Mai mulți operatori internaționali de trenuri de mare viteză, inclusiv Virgin și FS Italiane (Trenitalia, în parteneriat cu firma spaniolă Evolyn), au făcut oferte pentru spațiul din depozit, pe care Eurostar consideră că nu este fezabil să-l împărtășească, având în vedere planurile sale de expansiune.
Strategia de creștere a Eurostar
Directorul executiv al Eurostar, Gwendoline Cazenave, a declarat că anunțul privind comanda trenurilor a fost o coincidență, întrucât compania continuă să revină la creștere după ani de declin. Aceasta a subliniat că plasarea acestei comenzi reprezintă realizarea concretă a strategiei ambițioase de creștere a Eurostar, care vizează atingerea a 30 de milioane de pasageri prin investiții într-o flotă complet nouă. Cazenave a adăugat că este necesară o politică de transport public și investiții în spațiul pentru întreținerea trenurilor, precum și soluții pentru stația St Pancras din Londra.
Impactul asupra viitorului transportului feroviar
Trenurile vor putea opera pe întreaga rețea Eurostar, inclusiv către destinațiile planificate, Frankfurt și Geneva. Odată cu livrarea tuturor celor 50 de trenuri, flota Eurostar va crește cu aproximativ 30%. Cazenave a subliniat că Regatul Unit trebuie să își crească capacitatea pentru transportul feroviar internațional, indiferent de decizia iminentă privind depozitul.
În concluzie, introducerea trenurilor cu două niveluri de către Eurostar marchează un pas semnificativ în îmbunătățirea capacității și confortului călătoriilor internaționale feroviare, reflectând o tendință crescândă de mobilitate sustenabilă între Regatul Unit și Europa.
Sunt curios cum vor gestiona Eurostar aglomerația pe trenurile cu două niveluri. Oare prețurile vor crește și ele?
Într-adevăr, e o idee bună să introducă trenuri cu două niveluri, dar sper că nu va afecta confortul călătorilor. Cred că ar trebui să ne concentrăm mai mult pe calitate decât pe cantitate.
Mă întreb dacă această decizie vine ca urmare a cererii reale sau doar pentru a atrage atenția în fața concurenței. Uneori, schimbările astea par mai mult un marketing decât o necesitate reală.
E interesant că se gândesc la dezvoltarea transportului feroviar în această direcție. Totuși, cred că trebuie să ne asigurăm că infrastructura este pregătită pentru astfel de schimbări.
Mi se pare fascinant cum tehnologia evoluează atât de repede în transportul public. S-ar putea ca în 2031 să avem parte de trenuri și mai avansate!
Am tot văzut anunțuri despre proiecte mari de acest gen, dar sunt sceptic când vine vorba de implementare. Oare chiar vom avea aceste trenuri sau rămân doar promisiuni?