Etiopia devine un jucător surprinzător pe scena revoluției automobilelor electrice

Moderator
4 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Rolul Etiopiei în Revoluția Vehiculelor Electrice

Etiopia a început să-și facă un nume pe scena vehiculelor electrice, devenind prima țară care a interzis importul vehiculelor cu motor cu ardere internă. Această decizie a dus la creșterea semnificativă a numărului de vehicule electrice (EV) în capitala Addis Ababa, unde marca chineză BYD a depășit Tesla în popularitate. Conform Ministerului Transporturilor din Etiopia, aproximativ 115.000 de vehicule electrice circulă acum pe drumurile din țară, dintr-un total de 1,5 milioane de mașini, cu scopul de a atinge 500.000 de EV-uri până în 2030.

Provocările Energetice

Cu toate că Etiopia are un potențial uriaș de hidroenergie, aproximativ 50% din cei 126 de milioane de locuitori nu au acces la electricitate, iar doar 20% dintre gospodării beneficiază de electricitate constantă. Recent, deschiderea Barajului Grand Ethiopian Renaissance, cu o capacitate de 5.150 de megawați, va dubla producția de electricitate, majoritatea provenind din surse hidro.

Politici Ecologice și Economice

Interzicerea vehiculelor diesel și pe benzină face parte dintr-o strategie mai amplă de promovare a politicilor ecologice și de reducere a poluării în capitală. Etiopia cheltuie anual aproximativ 4,5 miliarde de dolari pentru importul de combustibil, o sumă semnificativă într-o economie cu lipsuri de valută străină. În contrast, energia hidro este accesibilă și ecologică, atrăgând astfel șoferii din Addis Ababa, care se confruntă cu creșteri ale prețurilor la combustibil.

Infrastructura de Încărcare

Deși Etiopia a implementat scutiri fiscale pentru a încuraja adoptarea vehiculelor electrice, prețurile rămân ridicate, un model BYD costând aproximativ 2,2 milioane de birr etiopieni (11.000 de lire sterline), într-o țară unde salariul mediu al medicilor este de 60 de lire pe lună. Infrastructura de încărcare este insuficientă, cu puțin peste 100 de stații de încărcare, față de un obiectiv de 2.300, limitând astfel utilizarea vehiculelor electrice în afara capitalei.

[ad_slot id="2"]

Perspectivele Viitoare

Transiția rapidă la vehicule electrice a fost inegală, dar oficialii etiopieni continuă să sprijine producția locală și dezvoltarea abilităților. Există îngrijorări legate de durabilitatea bateriilor și valoarea de revânzare a vehiculelor electrice; cu toate acestea, unii șoferi devin tot mai optimiști în legătură cu viitorul infrastructurii de EV.

Etiopia își asumă un rol neobișnuit în revoluția vehiculelor electrice, în ciuda provocărilor legate de infrastructura energetică și de încărcare, ceea ce ar putea avea implicații economice și ecologice semnificative pentru viitorul țării.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *