Controverse legate de opera din Veneția după angajarea unui dirijor asociat cu guvernul Meloni

Moderator
4 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Controverse la Teatrul de Operă La Fenice din Veneția

Teatrul de operă La Fenice din Veneția se confruntă cu controverse după angajarea dirijoarei Beatrice Venezi, care are legături strânse cu guvernul de extremă dreapta condus de Giorgia Meloni. Muzicienii și personalul orchestrei teatrului cer anularea numirii sale ca director muzical, argumentând că nu are suficientă experiență pentru un rol atât de important și că a fost aleasă doar datorită conexiunilor sale guvernamentale.

Reacțiile publicului și ale angajaților

La finalul a două concerte desfășurate în weekendul trecut, publicul a demonstrat solidaritate față de angajați, aruncând în aer zeci de pliante cu sloganul „Muzica este artă, nu divertisment”. Venezi, în vârstă de 35 de ani, este consilier muzical la Ministerul Culturii din Italia și provine dintr-o familie cu legături politice, tatăl său fiind fost membru al partidului neofascist Forza Nuova. Deși a colaborat cu orchestre din Europa și din alte părți, contestatarii angajării sale susțin că nu a dirijat niciodată la La Fenice sau în alte teatre de operă majore.

Apărarea teatrului și criticile aduse numirii

Teatrul a respins criticile, Nicola Colabianchi, managerul general al La Fenice, afirmând că Venezi a fost angajată datorită talentului său și statutului de femeie respectată la nivel internațional la o vârstă tânără. Totuși, orchestra teatrului a contestat această decizie printr-o scrisoare adresată lui Colabianchi, în care criticau lipsa de transparență în procesul de recrutare și calificările lui Venezi, subliniind că nu a dirijat în marile opere internaționale și nu a avut apariții la festivalurile de renume mondial.

Proteste și reacții politice

După publicarea scrisorii, cei 300 de angajați ai La Fenice au avertizat că vor organiza greve și demonstrații pentru a apăra profesionalismul artiștilor teatrului și respectul pentru regulile democratice în gestionarea fundației. Venezi nu a răspuns solicitării de comentariu din partea presei. Anul trecut, a fost ținta protestelor care strigau „Nu fascismului la operă” înainte de a dirija un concert de Anul Nou în Nisa, Franța. Deși nu și-a ascuns valorile conservatoare, Venezi a declarat într-un interviu că nu este fascistă și că este atacată din cauza istoriei politice a tatălui său.

Publicitate
Ad Image

Considerații finale asupra angajării

Meloni a lăudat-o pe Venezi de mai multe ori, descriind-o ca pe o artistă talentată care refuză să se supună „dictaturii gândirii și limbajului”. Federico Capitoni, un jurnalist muzical, a declarat că Venezi ar trebui evaluată exclusiv pe baza calificărilor sale, adăugând că CV-ul său nu este remarcabil și că implicarea sa în guvern și publicitate poate afecta prestigiul artistic. Colabianchi a încercat să calmeze tensiunile, afirmând că Venezi va dirija doar de trei ori pe an. Președintele teatrului, Luigi Brugnaro, a convocat o întâlnire pe 8 octombrie pentru a promova dialogul și a găsi o soluție.

Controversa din jurul angajării lui Venezi reflectă tensiunile între artă, politică și profesionalism în sectorul cultural italian, generând o dezbatere amplă asupra criteriilor de selecție în instituțiile de prestigiu.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *