Controversă într-o școală din Vrancea: o învățătoare a solicitat intervenția poliției din cauza comportamentului dificil al elevilor

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Controversă în școala din Suraia

O învățătoare de la clasa pregătitoare din comuna Suraia, județul Vrancea, a solicitat intervenția poliției din cauza dificultăților întâmpinate în gestionarea unui număr mare de copii cu nevoi educaționale speciale (CES). În clasă sunt 28 de copii, iar Inspectoratul Școlar nu consideră legală împărțirea colectivului.

Dificultăți în integrarea copiilor

Învățătoarea Ionica Repede a declarat că integrarea unui singur copil cu CES într-un colectiv atât de mare este aproape imposibilă. Aceasta a identificat cinci copii cu probleme grave și patru cu probleme moderate. Deși nu dorește excluderea copiilor cu nevoi speciale, ea nu poate oferi sprijin adecvat tuturor elevilor, având în vedere că unii dintre aceștia au autism atipic și ADHD accentuat.

Reacția Inspectoratului Școlar

Livia Silvia Marcu, inspector școlar general al ISJ Vrancea, a explicat că solicitarea de împărțire a clasei nu poate fi onorată din cauza limitelor legale. Inspectoratul a decis să trimită un inspector în teritoriu pentru a asigura siguranța elevilor și a organizat ședințe cu părinții pentru a discuta despre necesitatea consilierii școlare.

Opinie parentală și provocările întâmpinate

Părinții copiilor din clasă s-au plâns de numărul prea mare de copii cu CES. O mamă a subliniat faptul că învățătoarea este singură și nu poate face față comportamentului agitat și violent al unora dintre elevi. Un alt părinte a spus că problema nu este numărul de copii, ci dificultățile de comportament ale acestora, menționând că directorul școlii nu a informat autoritățile competente.

Publicitate
Ad Image

Nevoia de sprijin suplimentar

Directorul școlii, George Ariton, a afirmat că învățătoarea are nevoie de sprijin suplimentar în clasă pentru a facilita socializarea și învățarea între copii. Psihologul Mariana Cătălina Dascălu a precizat că integrarea copiilor cu probleme în învățământul de masă este benefică doar până la o anumită limită, dincolo de care nu există avantaje pentru niciun copil.

Concluzie

Controversa din această școală evidențiază provocările cu care se confruntă sistemul educațional în integrarea copiilor cu nevoi speciale, subliniind necesitatea unor măsuri eficiente pentru sprijinul cadrelor didactice și asigurarea unui mediu de învățare sigur pentru toți elevii.

Distribuie acest articol
4 comentarii
  • Nu pot să cred că s-a ajuns până aici. Poliția pentru comportamentul unor copii? E clar că sunt probleme grave în sistemul educațional, dar oare nu ar trebui să se găsească soluții mai constructive?

  • Este trist ce se întâmplă în școlile noastre. În loc să ne concentrăm pe educație, ajungem la situații extreme ca aceasta. Poate ar fi timpul să investim mai mult în formarea cadrelor didactice și în suportul psihologic al elevilor.

  • Mă întreb cât de dificili pot fi acești elevi încât o învățătoare să ceară ajutorul poliției. E semn că ceva nu funcționează bine acolo, poate lipsesc strategii eficiente de gestionare a comportamentului.

  • Poate e doar o exagerare, cine știe? Mi se pare ciudat că un profesor recurge la poliție. Însă, pe de altă parte, trebuie avut în vedere și impactul negativ asupra celorlalți copii care vor suferi din cauza acestei situații!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *