Concertul Bob Vylan anulat în Olanda
Duo-ul punk Bob Vylan a avut un concert anulat în Olanda, după ce frontmanul Bobby Vylan a făcut comentarii controversate despre Charlie Kirk, un comentator de extremă dreaptă, care a fost ucis în Utah. Locația Tilburg 013 a decis să anuleze concertul programat pentru 16 septembrie, afirmând că formația a depășit limitele acceptabile în timpul unui spectacol desfășurat la Paradiso, Amsterdam.
Declarațiile lui Bobby Vylan
Bobby Vylan, alias frontmanul trupei, a declarat pe scenă: “Pronumele era/erau. Dacă vorbești prostii, vei avea de suferit. Odihnește-te în pace, Charlie Kirk, un om de nimic.” Organizatorii au explicat că, deși aceste declarații au fost făcute în contextul punk-ului și activismului, ele depășesc limitele a ceea ce pot accepta ca platformă.
Controversele anterioare și impactul asupra turneului
Locația 013 a decis inițial să permită trupei să cânte, în ciuda controverselor apărute după performanța lor de la Glastonbury, unde frontmanul a condus scandări controversate. Formația a avut, de asemenea, vizele revocate în SUA, afectând un turneu de toamnă. După clarificarea că scandarea nu este antisemită, 013 a permis concertul.
Reacții la anularea concertului
Filiala din Marea Britanie a Turning Point, grupul de tineret fondat de Kirk, a acuzat că Bobby Vylan “mizează și glorifică uciderea brutală” a lui Kirk. Într-un videoclip, Bobby Vylan a negat acuzațiile, afirmând că nu a sărbătorit moartea lui Kirk, ci doar a spus că este “un om de nimic.”
Consecințele și reacțiile ulterioare
Formația a postat pe Twitter: “Vor să ne coboare atât de rău, dar tocmai am cântat la un Paradiso sold-out. E întotdeauna iubire în Amsterdam.” De asemenea, trupa a criticat directorul general al BBC pentru controversa legată de transmisia live a performanței lor de la Glastonbury. Festivalul Boardmasters riscă să își piardă licența după ce a permis trupei să cânte, având în vedere controversele de la Glastonbury.
Concluzie
Anularea concertului Bob Vylan în Olanda subliniază tensiunile dintre libertatea de exprimare în muzica punk și limitele discursului public, generând dezbateri despre responsabilitatea artiștilor în fața controverselor pe care le provoacă.
