CNIR anunță investiții de aproape 6 miliarde de lei pentru 47 de kilometri ai Autostrăzii Unirii – A8

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Investiții semnificative pentru Autostrada Unirii – A8

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat semnarea a două contracte în valoare totală de aproape 6 miliarde de lei pentru construirea a 47 de kilometri din Autostrada Unirii – A8. Contractele au fost semnate în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban.

Detalii despre contracte

Primul contract, pentru lotul 1C Sărățeni-Joseni, care se întinde pe o lungime de 32,4 kilometri, a fost semnat cu o asociere de firme din România și Bosnia-Herțegovina. Valoarea acestuia este de aproape 5 miliarde de lei și include construcția a 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 plate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte). Durata de realizare a acestui lot este de 54 de luni.

Cel mai lung pasaj din acest lot va avea 1.736 de metri, iar cel mai înalt viaduct va atinge o înălțime de 45 de metri.

Al doilea contract și supervizarea lucrărilor

Al doilea contract, pentru lotul 1D Joseni-Ditrău, se extinde pe 14,4 kilometri și are o valoare de 820 de milioane de lei. Constructorul este o asociere de firme din România și Bulgaria, iar durata de realizare este de 34 de luni. Acest lot include 21 de pasaje și viaducte, dintre care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor.

[ad_slot id="2"]

De asemenea, a fost semnat un contract de supervizare a lucrărilor de proiectare și execuție pentru lotul 2A Ditrău-Grințieș, cu o valoare de 49 de milioane de lei, finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Perspective de realizare

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat că aceste contracte sunt esențiale pentru finalizarea secțiunii montane a Autostrăzii A8. Într-un an de la lansare, CNIR a semnat contracte în valoare totală de 18 miliarde de lei pentru toate cele patru loturi de la Sărățeni la Pipirig. Budescu a estimat că 2026 va fi anul în care se va finaliza proiectarea pentru A8 montan, iar primele utilaje ar putea fi văzute pe teren în anul următor.

Concluzie

Investițiile pentru Autostrada Unirii – A8 reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, cu implicații semnificative pentru conectivitatea regională și dezvoltarea economică.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *