Încasări semnificative pentru „Resurecția”
Într-o victorie rară pentru cinematografia art-house din China, drama captivantă „Resurecția” a lui Bi Gan a deschis weekendul trecut pe prima poziție în box office-ul național, înregistrând încasări de 16,5 milioane de dolari (116,8 milioane RMB).
Recunoaștere internațională
Filmul, al treilea lungmetraj al lui Gan, a fost un succes la Festivalul de Film de la Cannes din luna mai, primind recenzii entuziaste din partea criticilor și câștigând un „premiu special” din partea juriului condus de Juliette Binoche. Janus Films a achiziționat rapid drepturile pentru America de Nord și a stabilit o dată de lansare pentru „Resurecția” în cinematografele din SUA pe 12 decembrie.
Concurența în box office
„Resurecția” a obținut prima poziție, în fața filmului anime „Demon Slayer: Infinity Castle”, care a înregistrat 15,6 milioane de dolari. De asemenea, „Now You See Me: Now You Don’t” de la Lionsgate a avut o performanță respectabilă în al doilea weekend, cu încasări de 7 milioane de dolari, acumulând până acum 79,3 milioane și respectiv 34,1 milioane de dolari de la lansarea pe 14 noiembrie, conform datelor de la Artisan Gateway.
Un autor chinez de succes
Bi Gan face parte dintr-o listă scurtă de autori chinezi care au reușit să genereze vânzări semnificative la box office cu lucrări care se simt necompromise și non-comerciale. Filmul său anterior, „Long Day’s Journey Into Night”, a deschis cu un total impresionant de 37,9 milioane de dolari într-o singură zi, de Anul Nou 2019, în parte datorită unei campanii de marketing foarte reușite.
Proiecții optimiste pentru „Resurecția”
Debutul robust al filmului „Resurecția” dovedește că Gan are în continuare mulți fani tineri locali și că există o oportunitate pentru cinematografia artistică să prospere în piața din China, din ce în ce mai comercială și naționalistă. Aplicația de ticketing Maoyan estimează că filmul va înregistra cel puțin 30 de milioane de dolari în țara sa de origine.
Conceptul și stilul vizual
Emergând pe scena internațională cu debutul său din 2015, „Kaili Blues”, Bi Gan s-a impus ca un stilist singular al cinematografiei contemporane. Comparat uneori cu idolul său, Andrei Tarkovsky, Gan este apreciat pentru filmele care estompează granițele dintre timp, memorie și vis. „Resurecția” este considerată cea mai ambițioasă lucrare a sa, structurată în șase capitole, fiecare dedicat unui simț: vedere, sunet, gust, miros, atingere și minte.
Povestea filmului
Filmul prezintă o entitate spectrală cunoscută sub numele de „Phantasm”, care călătorește prin timp prin diverse stiluri cinematografice, de la filmul mut la film noir, culminând cu o secvență descrisă ca o efervescență existențială. Este plin de metafore vizuale pătrunzătoare pentru mortalitate și puterea trecătoare a imaginilor.
Impactul asupra cinematografiei
Criticul de la The Hollywood Reporter a subliniat, la Cannes, că „Resurecția” reflectă trecutul, prezentul și viitorul posibil al artei cinematografice, într-un moment în care mulți cred că aceasta se află în declin. Bi Gan a creat o odisee temporală care revitalizează filmele pe care le iubește, sperând să „resusciteze” cinema-ul în proces.
În concluzie, succesul „Resurecției” evidențiază o oportunitate pentru cinematografia artistică din China de a se afirma pe o piață din ce în ce mai comercială, confirmând că există un public dornic de experiențe cinematografice mai profunde și mai provocatoare.
