China acuză Olanda că intensifică tensiunile pe piața semiconductorilor, punând în pericol producția auto

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Conflictul pe piața semiconductorilor

Producătorii de automobile din întreaga lume se confruntă cu incertitudini legate de continuarea producției, după ce China a acuzat Olanda de necooperare în soluționarea unui conflict referitor la preluarea companiei de semiconductori Nexperia. La sfârșitul lunii septembrie, guvernul olandez a preluat controlul asupra Nexperia, o companie de cipuri auto cu sediul în UE, din cauza preocupărilor legate de proprietarul său chinez, Wingtech Technology.

Restricții și impact asupra industriei auto

Ca reacție, China a suspendat exporturile de produse Nexperia, limitând accesul la componente esențiale utilizate în automobile, inclusiv airbaguri și sisteme de închidere centralizată. Producători auto precum Volkswagen, Honda și Nissan au avertizat că această dispută geopolitică ar putea duce la oprirea producției. Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile a semnalat recent că unele linii de producție erau „la câteva zile” de la oprirea activității.

Acuzații din partea Chinei

Autoritățile chineze au acuzat Olanda de împiedicarea progresului în rezolvarea impasului, solicitând guvernului olandez să „înceteze intervenția” în afacerile interne ale Nexperia și să colaboreze pentru a atenua problemele din lanțul de aprovizionare.

Declarațiile oficiale și implicațiile geopolitice

Ministerul Comerțului din Beijing a subliniat că Olanda persistă în cursul său unilateral, fără a lua măsuri concrete pentru a rezolva problema, ceea ce va adânci impactul negativ asupra lanțului global de aprovizionare cu semiconductori. Aceste declarații contrazic afirmațiile recente ale Casei Albe și oficialilor UE, care sugerau că o soluție pe termen lung ar putea fi găsită curând.

[ad_slot id="2"]

Contextul legislativ și preocupările internaționale

Guvernul olandez a invocat o lege din era Războiului Rece pentru a prelua controlul asupra Nexperia, demitându-l pe președintele acesteia, Zhang Xuezheng, din cauza temerilor că Wingtech ar putea transfera proprietate intelectuală către o altă companie deținută. Aceasta a venit după ce SUA și-au exprimat îngrijorările cu privire la conducerea Nexperia în vara trecută.

Consecințele suspendării livrărilor

Disputa a escaladat săptămâna trecută, când Nexperia a informat clienții că toate livrările către fabrica sa din China au fost suspendate. Deși cipurile Nexperia sunt fabricate în Europa, aproximativ 70% sunt ambalate în China înainte de distribuție.

Concluzie

Conflictul dintre China și Olanda pe tema Nexperia are potențialul de a perturba grav industria auto globală, punând în pericol producția și aprovizionarea cu semiconductori esențiali.

Distribuie acest articol
4 comentarii
  • China și Olanda sunt ca doi câini care se latră unul altuia, dar până la urmă noi suntem cei care suferim. Ar fi bine să ajungă la o înțelegere rapid, pentru că industria auto nu poate aștepta la nesfârșit.

  • Nu pot să cred cât de mult afectează aceste dispute internaționale producția de mașini. E un paradox că într-o lume atât de avansată, ne lovim de probleme atât de fundamentale din cauza unor jocuri politice.

  • Se pare că problema semiconductorilor devine tot mai complicată. Mă întreb dacă guvernele își dau seama că dacă fabricile auto se opresc, impactul va fi resimțit în întreaga economie globală.

  • Pe bune? De ce trebuie să continuăm să ne jucăm cu focul? Mi-ar plăcea să văd o colaborare reală între țări, nu doar acuzații reciproce care nu duc nicăieri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *