Căpitanul petrolierului asociat cu flota ocultă a Rusiei va fi judecat în Franța

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Judecarea căpitanului petrolierului asociat cu Rusia

Căpitanul unui petrolier, reținut de autoritățile din Franța pe coasta Atlanticului, va fi judecat în luna februarie pentru refuzul echipajului de a coopera, conform unui procuror francez. Președintele Emmanuel Macron a susținut că petrolierul aparține „flotei umbrite” a Rusiei, compusă din petroliere vechi cu proprietăți neclare, care evită sancțiunile occidentale impuse în urma războiului din Ucraina.

Declarațiile liderilor

Vladimir Putin a denunțat reținerea petrolierului ca fiind un act de piraterie, afirmând că Macron a inițiat această acțiune din motive politice interne. El a adăugat că nu există motive pentru confiscarea petrolierului în ape neutre, subliniind că astfel de acțiuni ar putea provoca confruntări.

Macron a menționat că marina franceză a întâmpinat un comportament inadecvat din partea navei și a justificat deschiderea unei investigații judiciare. Procurorul Stéphane Kellenberger a declarat că doi membri ai echipajului, căpitanul și ofițerul principal, au fost reținuți, iar ofițerul a fost eliberat fără acuzații.

Investigația și acuzațiile

O investigație preliminară a fost deschisă pentru „refuzul de a coopera” și „nejustificarea naționalității navei”, după ce prefectura marină a alertat autoritățile judiciare. Se constată că nava, venind din Rusia și având ca destinație India, naviga fără pavilion.

Publicitate
Ad Image

Căpitanul va fi judecat pe 23 februarie la Brest, confruntându-se cu o pedeapsă de până la un an de închisoare și o amendă de 150.000 de euro. Marina franceză a ordonat navei să rămână într-o zonă sigură.

Impactul asupra flotei umbrite

Macron a subliniat importanța identificării flotei umbrite, menționând că 30-40% din efortul de război al Rusiei este finanțat prin veniturile acestei flote, care valorează peste 30 de miliarde de euro. El a comparat nava cu una reținută de Estonia pentru probleme similare legate de pavilion.

Nava, cunoscută sub numele de „Pushpa” sau „Boracay”, a plecat de la terminalul petrolier din Primorsk, Rusia, și a navigat pe lângă coasta Danemarcei, rămânând în apropierea portului Saint-Nazaire din Franța.

Concluzie

Reținerea acestui petrolier și procesul căpitanului subliniază tensiunile dintre Rusia și Occident și provocările legate de aplicarea sancțiunilor în contextul războiului din Ucraina, având potențiale implicații asupra economiei ruse și asupra securității maritime internaționale.

Distribuie acest articol
7 comentarii
  • Este incredibil cum un căpitan de petrolier ajunge să fie judecat pentru refuzul echipajului de a coopera. Ce se întâmplă cu sistemul maritim? Poate că acest caz va deschide o cutie a Pandorei.

  • Chiar mă întreb ce implicații are această situație asupra relațiilor internaționale dintre Franța și Rusia. E clar că problemele legate de energie devin din ce în ce mai complicate.

  • Cine ar fi crezut că un petrolier poate aduce atât de multe controverse? Mă face să mă gândesc la toată industria energiei și la cât de multe lucruri ascunse sunt acolo.

  • Aș vrea să știu dacă vor exista dovezi clare în acest proces. De obicei, astfel de cazuri pot avea consecințe neașteptate pentru implicatele părți.

  • E o poveste fascinantă, dar mă tem că adevărul nu va ieși niciodată complet la iveală. Există atât de multe interese în joc încât e greu să credem într-o justiție dreaptă.

  • Până la urmă, cine este vinovat aici? Căpitanul sau echipajul? Cred că vom asista la o bătălie între diferite versiuni ale adevărului pe parcursul procesului.

  • Mi se pare absurd ca o persoană să fie trasă la răspundere pentru deciziile unei echipe întregi. Oare asta este justiția modernă sau doar un alt exemplu al haosului mondial?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *