Profesorii nu pot folosi elevii ca exemple, indiferent de nivelul lor de performanță, și nu au permisiunea de a discuta despre realizările acestora în întâlnirile cu părinții

Moderator
1 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Reguli noi pentru cadrele didactice

Ministerul Educației a implementat reguli care interzic profesorilor să discute despre performanțele individuale ale elevilor la examenele naționale, inclusiv Evaluarea Națională din primăvara viitoare. Scopul acestor măsuri este de a preveni comparațiile între elevi, chiar și la solicitarea părinților.

Confidențialitatea evaluărilor

Ordinul ministerial extinde principiul confidențialității asupra testărilor din ciclul primar. Mediile examenelor naționale vor fi afișate anonim, utilizând coduri, iar rezultatele vor fi exprimate prin calificative, transmise în note doar la cererea părinților. Profesorii nu au voie să discute public aceste rezultate.

Accesul la informații

Accesul la informațiile privind punctajul obținut de fiecare elev este restricționat strict la profesori, elev și părinții acestuia. Această măsură este susținută de mulți părinți, care consideră că protejează copiii de comparații dăunătoare și de sentimente de inferioritate.

Impactul reglementărilor

Noile reglementări introduse de Ministerul Educației pot influența semnificativ modul în care elevii sunt evaluați și percepuți în mediul școlar, având ca scop sprijinirea unui climat educațional mai sănătos.

[ad_slot id="2"]

În concluzie, aceste măsuri vizează îmbunătățirea sănătății psihologice a elevilor prin protejarea lor de comparații dăunătoare, promovând un mediu educațional mai echitabil.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *