Reguli noi pentru cadrele didactice
Ministerul Educației a implementat reguli care interzic profesorilor să discute despre performanțele individuale ale elevilor la examenele naționale, inclusiv Evaluarea Națională din primăvara viitoare. Scopul acestor măsuri este de a preveni comparațiile între elevi, chiar și la solicitarea părinților.
Confidențialitatea evaluărilor
Ordinul ministerial extinde principiul confidențialității asupra testărilor din ciclul primar. Mediile examenelor naționale vor fi afișate anonim, utilizând coduri, iar rezultatele vor fi exprimate prin calificative, transmise în note doar la cererea părinților. Profesorii nu au voie să discute public aceste rezultate.
Accesul la informații
Accesul la informațiile privind punctajul obținut de fiecare elev este restricționat strict la profesori, elev și părinții acestuia. Această măsură este susținută de mulți părinți, care consideră că protejează copiii de comparații dăunătoare și de sentimente de inferioritate.
Impactul reglementărilor
Noile reglementări introduse de Ministerul Educației pot influența semnificativ modul în care elevii sunt evaluați și percepuți în mediul școlar, având ca scop sprijinirea unui climat educațional mai sănătos.
În concluzie, aceste măsuri vizează îmbunătățirea sănătății psihologice a elevilor prin protejarea lor de comparații dăunătoare, promovând un mediu educațional mai echitabil.
