Bucureștiul se extinde spre periferie: descoperă ce relevă datele Metrorex și cum această zonă ilustrează progresul urban al capitalei

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Bucureștiul se extinde spre periferie

Bucureștiul se transformă, iar acest lucru se reflectă nu doar în trafic, ci și în modul în care se deplasează cetățenii. Datele furnizate de Metrorex arată că, în prima jumătate a acestui an, rețeaua de metrou a înregistrat aproape 79 de milioane de călătorii, o creștere de aproximativ 2% față de anul precedent.

Redistribuirea urbană

Această creștere nu este doar statistică; orașul se reechilibrează. Din ce în ce mai mulți bucureșteni aleg să locuiască, să lucreze sau să facă cumpărături în zone periferice, dar bine conectate prin metrou. În trecut, activitățile economice erau concentrate în jurul Unirii, Victoriei și României. Acum, stațiile din centru înregistrează o scădere a traficului, în timp ce stațiile de la capetele de linie, unde s-au dezvoltat locuințe și centre comerciale, cresc constant.

Cifrele din rețea

Pe Magistrala 4, stațiile Jiului și Bazilescu au avut o dublare a numărului de validări comparativ cu anul trecut. Pe Magistrala 3, stațiile Nicolae Teclu, 1 Decembrie 1918 și Anghel Saligny au înregistrat creșteri semnificative. În contrast, stația Obor pierde trafic, în timp ce noile cartiere rezidențiale din est devin tot mai populare.

Transformarea zonei Theodor Pallady

Un exemplu elocvent este zona Theodor Pallady din Sectorul 3, care, acum zece ani, era o zonă industrială. Acum, a devenit un cartier modern, cu blocuri, magazine, spații verzi și infrastructură nouă. Această schimbare se datorează nu doar pieței imobiliare, ci și investițiilor publice, inclusiv modernizarea străzilor, construcția de pasaje rutiere și a primei școli noi din București după 1989.

Publicitate
Ad Image

Impactul economic și social

Aceste investiții au făcut zona atractivă atât pentru locuit, cât și pentru afaceri. Retaileri mari au deschis magazine, iar stațiile de metrou din apropiere au înregistrat un trafic crescut. De exemplu, stația Nicolae Teclu a ajuns la aproape 800.000 de validări în primele șase luni ale anului, dublu față de aceeași perioadă a anului anterior. La Anghel Saligny, traficul s-a dublat, de asemenea.

Concluzie

Transformările din București reflectă nu doar o schimbare urbanistică, ci și un nou comportament al locuitorilor, care aleg să se adapteze la noile condiții economice și sociale, indicând un progres semnificativ în dezvoltarea capitalei.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *