Avertizări pe plajele din Franța pentru solicitanții de azil
Solicitanții de azil din nordul Franței care intenționează să ajungă în Marea Britanie cu bărci mici vor fi vizați de o campanie de informare, susținută de Ministerul de Interne britanic. Aceasta va include afișe și pliante care îi vor informa despre riscurile de a fi returnați sub un nou acord „unul în, unul afară”.
Campania de informare
Semnele în limba engleză și franceză vor fi amplasate în apropierea plajelor din Calais și Dunkerque pentru a avertiza oamenii că își pun viața în pericol și că sunt înșelați de bandele de trafic de persoane în legătură cu oportunitățile pe care le vor avea în Marea Britanie. Această campanie, aprobată de guvernul francez, este considerată prima de acest fel care încearcă să descurajeze solicitanții de azil din Franța să călătorească spre Regatul Unit.
Contextul și statisticile recente
De la preluarea puterii de către Partidul Laburist în iulie 2024, peste 50.000 de persoane au traversat Canalul Mânecii în bărci mici. Pe 10 octombrie, o femeie a murit din cauza unei „deflații catastrofale” a dinghy-ului supraaglomerat în care se afla, la 10 mile de coasta Dover. Campania a fost elaborată sub conducerea fostului secretar de interne, Yvette Cooper, și a fost susținută de noul secretar, Shabana Mahmood, care a declarat că prioritatea sa este securizarea granițelor Regatului Unit.
Acordul „unul în, unul afară”
Acordul „unul în, unul afară”, confirmat de Keir Starmer în iulie, permite Regatului Unit să returneze o persoană care a intrat în țară prin metode neregulamentare, în schimbul acceptării unei persoane din Franța, a cărei cerere de azil în Regatul Unit are șanse mai mari de succes. Acest acord a fost descris ca fiind „revoluționar” și a dus la reținerea a zeci de persoane.
Critici și îngrijorări
Organizațiile de refugiați au exprimat îndoieli cu privire la eficiența campaniei. Enver Solomon, CEO al Refugee Council, a afirmat că Ministerul de Interne ar trebui să se concentreze pe oferirea de informații corecte și asistență practică, în loc de tactici dure. Steve Smith, CEO al Care4Calais, a subliniat că persoanele care fug de război și persecuție sunt dispuse să riște totul pentru a căuta azil în Marea Britanie și că semnele nu vor descuraja pe nimeni să traverseze Canalul Mânecii.
Concluzie
Campania de avertizare a Ministerului de Interne britanic reflectă o abordare mai agresivă în gestionarea migrației, dar criticile sugerează că măsurile simbolice nu vor rezolva problemele fundamentale legate de migrație și necesitatea unor rute sigure pentru solicitanții de azil.
