A comandat un produs obișnuit pe Temu și a avut parte de o surpriză costisitoare. Ce a stârnit nemulțumirea vameșilor

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Coletul obișnuit, sancționat costisitor

Un bărbat din Italia a fost sancționat cu o amendă de 618 euro după ce a comandat produse de pe platforma Temu, plătind 42,13 euro pentru un tricou pentru copii, un set de agrafe, baloane pentru petrecere, bureți de bucătărie și un costum de baie. Două dintre produsele primite au fost identificate ca fiind contrafăcute.

Verificările vameșilor și sancțiunile aplicate

Vameșii din Roma au descoperit că tricoul și agrafele erau copii ilegale, ceea ce a dus la confirmarea de către avocații Disney a încălcării drepturilor de proprietate intelectuală. Conform legislației italiene, destinatarul coletului este considerat importator și este responsabil pentru introducerea produselor contrafăcute în țară.

Amenzi substanțiale pentru produsele contrafăcute

Autoritățile au confiscat produsele și au aplicat o amendă de 618 euro, ceea ce reprezintă peste 14 ori valoarea totală a comenzii. Legea italiană prevede amenzi între 300 și 7.000 de euro pentru introducerea de produse contrafăcute, indiferent de valoarea comenzii sau de intențiile cumpărătorului.

Critici din partea organizațiilor de consumatori

Cazul a suscitat reacții din partea asociației Codacons, care a contestat proporționalitatea sancțiunii. Reprezentanții organizației au subliniat că consumatorii obișnuiți nu au resursele necesare pentru a verifica autenticitatea produselor online, considerând astfel că amenzile aplicate sunt disproporționate.

[ad_slot id="2"]

Reacția platformei Temu

Temu a declarat că produsele incriminate au fost retrase și că vânzătorii trebuie să respecte legislația privind drepturile de proprietate intelectuală. Platforma a subliniat că operează un sistem de monitorizare proactivă și colaborează cu deținătorii de drepturi pentru a preveni situații similare.

Concluzie

Cazul bărbatului din Italia evidențiază riscurile achizițiilor online legate de produsele contrafăcute și ridică întrebări despre responsabilitatea consumatorilor în fața legislației stricte privind proprietatea intelectuală.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *