Retragerea lui David Ciceo din aviația românească
David Ciceo, un pilon al aviației românești, se retrage după 30 de ani la conducerea aeroportului din Cluj și 25 de ani la cârma Asociației Aeroporturilor din România (AAR). De-a lungul acestui timp, asociația a fost personalizată în jurul său, ceea ce ridică întrebări legate de legalitate și moralitate, având în vedere că OG 26/2000 prevede alegerea periodică a organelor de conducere.
Controversele și scandalurile lui Ciceo
Ciceo a fost implicat în scandaluri, fiind trimis în judecată în 2017 de DNA pentru luare de mită, având acuzația că a primit o vilă în valoare de peste 300.000 de euro. În 2023, instanța a constatat prescripția, dar a dispus confiscarea imobilului. De asemenea, dosarul a fost retrimis la rejudecare, lăsând o pată asupra reputației sale.
Probleme la aeroportul din Cluj
Aeroportul din Cluj, al doilea din România ca număr de pasageri, se confruntă cu probleme majore. Până în 2025, terminalul nu dispune de burduf, un element esențial pentru un aeroport de talia sa, în timp ce alte aeroporturi din țară, precum Iași sau Craiova, au deja această facilitate.
Tensiuni în cadrul Asociației Aeroporturilor din România
În interiorul AAR, nemulțumirile au crescut, cu voci care acuză organizația că nu mai funcționează ca o platformă comună, ci ca un instrument de promovare a intereselor aeroportului din Cluj. Ciceo, considerat influent, se confruntă cu pierderea sprijinului local, inclusiv din partea președintelui Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
Adunarea Generală Extraordinară și viitorul AAR
Pe 15 septembrie, Adunarea Generală Extraordinară va decide asupra revocării lui David Ciceo și a întregului Consiliu Director, alegerea unei noi conduceri și modificarea statutului pentru a elimina prevederile care i-ar asigura acestuia un loc automat în board. Această întâlnire este crucială, având în vedere că România a depășit 25 de milioane de pasageri anual, iar aeroporturile regionale se dezvoltă rapid.
Concluzie
Pe 15 septembrie se va decide dacă „era Ciceo” se încheie, iar aviația românească va intra într-o nouă etapă, cu schimbări inevitabile în conducerea AAR și în strategia aeroporturilor din țară.