Liderul ARF sugerează un plan revoluționar pentru revitalizarea financiară a CFR și a Transferoviarului

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Strategia ARF pentru Redresarea Financiară a CFR și Transferoviar

Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Mihai Barbu, a propus o strategie inovatoare pentru redresarea financiară a CFR Călători și Transferoviar, în urma unei întâlniri cu reprezentanții acestor companii, CFR SA și Electrificare CFR. Obiectivul principal a fost identificarea soluțiilor pentru a preveni oprirea trenurilor în România.

Datoriile CFR Călători și Transferoviar

Barbu a subliniat că CFR Călători are datorii de aproximativ 41 de milioane de lei, iar Transferoviar are datorii de aproximativ 7 milioane de lei față de CFR SA. Eșalonarea acestor datorii este esențială pentru ca cele două companii să poată achita taxa de utilizare a infrastructurii (TUI) administratorului infrastructurii feroviare.

Rolul ARF ca Mediator

ARF își asumă rolul de mediator, având în vedere existența unor contracte comerciale între companiile implicate. Discuțiile între CFR Călători și Transferoviar sunt în desfășurare pentru a găsi soluții pentru achitarea datoriilor către CFR SA.

Compensații și Finanțări

ARF va aloca compensații pentru facilitățile de călătorie, iar CFR Călători va beneficia de o sumă din contractul de servicii publice pentru un tren nou. Barbu a solicitat Ministerului Transporturilor deblocarea fondurilor necesare pentru sprijinirea operatorilor de transport feroviar, asigurând astfel continuitatea serviciilor de călătorie.

[ad_slot id="2"]

Probleme la Infrastructură și Amenințări cu Suspendarea Trenurilor

CFR SA a notificat CFR Călători în legătură cu acumularea datoriilor, amenințând cu suspendarea traseelor trenurilor Regio și InterRegio începând cu 1 septembrie, dacă datoriile nu sunt achitate. Această situație generează o criză semnificativă în transportul feroviar de călători din România.

Concluzie

Strategia propusă de ARF și discuțiile în curs sunt esențiale pentru prevenirea unei crize în transportul feroviar, având implicații directe asupra călătorilor din România.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *