Declinul acțiunilor Novo Nordisk
Acțiunile companiei daneze Novo Nordisk au scăzut luni cu peste 10% în urma anunțului privind eșecul pilulei Ozempic în studiile pentru Alzheimer. Compania a declarat că versiunea orală a medicamentului său destinat pierderii în greutate nu a reușit să încetinească progresia bolii Alzheimer în două studii mari.
Rezultatele studiilor
Studiile au implicat aproape 4.000 de pacienți, dar nu au demonstrat o „întârziere a progresiei bolii”, chiar dacă s-au observat „îmbunătățiri ale markerilor asociați bolii Alzheimer”. Novo Nordisk a menționat că, deși există o „necesitate semnificativă neîndeplinită”, compania a simțit că are „responsabilitatea de a explora potențialul semaglutidei, în ciuda unei probabilități scăzute de succes”.
Contextul pieței
Compania a crescut semnificativ în valoare, devenind una dintre cele mai mari din Europa, datorită succesului medicamentelor sale pe bază de semaglutid, cum ar fi Ozempic și injecția pentru pierderea în greutate, Wegovy. Cu toate acestea, Novo Nordisk a pierdut peste jumătate din valoarea sa de piață în acest an, din cauza îngrijorărilor că nu va reuși să-și recâștige avantajul inițial pe piață.
Competitorii din industrie
În acest context, Novo Nordisk se află în urma competitorului său american Eli Lilly, care a devenit recent prima companie farmaceutică cu o valoare de piață de 1 trilion de dolari în SUA. Eli Lilly a dezvoltat tirzepatid, comercializat sub numele de Mounjaro, pentru diabetul de tip 2, și Zepbound pentru obezitate. Companiile concurente se află într-o cursă pentru a aduce pe piață o pilulă antiobezitate.
Concluzie
Eșecul studiilor pentru Ozempic în tratamentul Alzheimer subliniază provocările din domeniul dezvoltării de medicamente și are implicații semnificative pentru strategia pe termen lung a Novo Nordisk pe piața farmaceutică.
