Nestlé, sub lupa criticilor: sănătatea bebelușilor pusă în pericol în favoarea profitului prin zahărul din cerealele destinate Africii

Moderator
4 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Acuzarea Nestlé de punere în pericol a sănătății bebelușilor

Nestlé este acuzată că adaugă zahăr în majoritatea cerealelor pentru bebeluși vândute în Africa, conform unei investigații realizate de activiști. Aceștia susțin că firma „pune sănătatea bebelușilor africani în pericol pentru profit” și acuză compania de „dublu standard”, având în vedere creșterea ratelor obezității infantile pe continent. Activiștii cer eliminarea tuturor zaharurilor adăugate din produsele alimentare pentru bebeluși.

Detalii ale investigației

Investigația realizată de Public Eye, o organizație elvețiană de justiție globală, a constatat că zahărul a fost identificat în peste 90% din cerealele pentru bebeluși testate. Din 94 de mostre de produse Cerelac, s-a găsit o medie de 6 g de zahăr (aproximativ o linguriță și jumătate) per porție. Cele mai multe produse fără zahăr adăugat erau importate, destinate inițial pieței europene, cu excepția a două variante recent lansate în Africa de Sud.

Conformitatea cu reglementările

Compania afirmă că rețetele sale respectă limitele stabilite de reglementările naționale din țările respective. Totuși, cercetările arată că, în țări precum Egipt, Madagascar, Africa de Sud, Malawi și Nigeria, cantitatea de zahăr adăugat variază între 5 g și 7,5 g per porție pentru produsele vândute, inclusiv în Kenya.

Recomandările Organizației Mondiale a Sănătății

Conform liniilor directoare ale Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) pentru alimentele destinate copiilor sub trei ani, acestea ar trebui să nu conțină „zahăr adăugat sau agenți de îndulcire”, din cauza riscului de a crea preferințe pe termen lung pentru alimentele îndulcite.

[ad_slot id="2"]

Declarații și reacții ale Nestlé

Într-o scrisoare adresată directorului executiv al Nestlé, 19 organizații de societate civilă și de consumatori africani au declarat: „Știți cum să faceți lucrurile diferit. Însă ați decis în mod deliberat să hrăniți copiii din Africa cu opțiuni mai puțin sănătoase.” Nestlé a afirmat că are planuri de a introduce variante Cerelac fără zahăr adăugat în toate piețele, însă activiștii consideră această măsură „prea puțin, prea târziu” și cer companiei să oprească adăugarea de zahăr în alimentele pentru bebeluși.

Implicarea în sănătatea publică

Criticii acuză Nestlé că contribuie la „o catastrofă de sănătate publică prevenibilă”, menționând o epidemie de boli noncomunicabile legate de dietă pe continent. Peggy Diby, șefa globală a relațiilor corporative pentru nutriția Nestlé, a declarat că acuzațiile sunt nefondate și contestă raportul Public Eye, considerându-l înșelător.

Provocările nutriționale din Africa

Diby a subliniat că cea mai mare provocare în Africa nu este obezitatea, ci malnutriția, evidențiind deficitul de fier ca o preocupare deosebită. Ea a menționat că cerealele fortificate joacă un rol cheie în furnizarea micronutrienților necesari și că compania are reguli interne pentru a menține zaharurile adăugate sub un anumit nivel.

Concluzie

Controversa legată de adăugarea zahărului în cerealele pentru bebeluși de către Nestlé evidențiază tensiunea dintre profit și sănătatea publică, având implicații semnificative asupra nutriției infantile în Africa, unde malnutriția și obezitatea sunt probleme tot mai mari.

Distribuie acest articol
7 comentarii
  • E îngrijorător să aflăm că o companie mare ca Nestlé ar putea pune profitul mai presus de sănătatea bebelușilor. Copiii merită să aibă parte de alimente sănătoase, nu de produse cu adaosuri periculoase.

  • Mă întreb ce alte practici neetice se ascund în spatele marilor corporații alimentare. Dacă fac asta în Africa, oare cum stau lucrurile și în alte colțuri ale lumii?

  • Sincer, nu mă mir că se întâmplă așa ceva. Chiar dacă se laudă cu produsele lor, profitul e mereu pe primul loc pentru ei!

  • Am auzit multe despre cum companiile mari profită de pe urma țărilor în dezvoltare. E trist să vedem că și sănătatea celor mici este un preț pe care sunt dispuși să-l plătească pentru bani.

  • Până când autoritățile din diverse țări vor lua măsuri împotriva acestor practici, va fi greu să avem încredere în brandurile cunoscute. Poate e timpul pentru o schimbare reală!

  • Fascinant cât de mult contează marketingul! Nestlé știe exact cum să atragă părinții cu ambalaje colorate și reclame seducătoare, dar uităm adesea ce conține produsul efectiv.

  • Ar trebui ca toți părinții să fie informați despre aceste lucruri înainte de a face alegeri pentru copiii lor. Sper că activiștii vor reuși să aducă această problemă la cunoștința tuturor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *