Avertizări pe plajele din Franța pentru cei care doresc să ajungă în Marea Britanie

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Avertizări pe plajele din Franța pentru solicitanții de azil

Solicitanții de azil din nordul Franței care speră să ajungă în Marea Britanie cu bărci mici vor fi țintiți de o campanie de informare, susținută de Ministerul de Interne britanic, care va include afișe și pliante. Acestea vor informa despre riscurile de a fi returnați sub un nou acord „unul în, unul afară”.

Campania de informare

Semnele în limba engleză și franceză vor fi amplasate în apropierea plajelor din Calais și Dunkerque pentru a-i avertiza pe oameni că își pun viața în pericol și că sunt înșelați de bandele de trafic de persoane în legătură cu oportunitățile pe care le vor avea în Marea Britanie. Această campanie publicitară, aprobată de guvernul francez, este considerată prima de acest fel care încearcă să descurajeze solicitanții de azil din Franța să călătorească către Regatul Unit.

Contextul și statisticile recente

Mai mult de 50.000 de persoane au traversat Canalul Mânecii în bărci mici de la preluarea puterii de către Partidul Laburist în iulie 2024. Pe 10 octombrie, o femeie a murit când dinghy-ul supraaglomerat în care se afla a suferit o „deflație catastrofală” la 10 mile de coasta Dover. Această campanie a fost elaborată de oficialii Ministerului de Interne sub conducerea fostului secretar de interne, Yvette Cooper, și a fost susținută de noul secretar, Shabana Mahmood, care a declarat că prioritatea sa principală este securizarea granițelor Regatului Unit.

Acordul „unul în, unul afară”

Acordul „unul în, unul afară”, confirmat de Keir Starmer în iulie, va permite Regatului Unit să returneze o persoană care a intrat în țară prin metode neregulamentare, în schimbul acceptării unei persoane din Franța, a cărei cerere de azil în Regatul Unit are șanse mai mari de succes. Acest acord a fost descris de miniștri ca fiind un „acord revoluționar” și a dus la reținerea a zeci de persoane.

Publicitate
Ad Image

Critici și îngrijorări

Organizațiile de refugiați au exprimat îndoieli cu privire la eficiența campaniei. Enver Solomon, CEO al Refugee Council, a declarat că Ministerul de Interne ar trebui să se concentreze pe oferirea de informații corecte și asistență practică, în loc de tactici dure. Steve Smith, CEO al Care4Calais, a subliniat că oamenii care fug de război și persecuție sunt dispuși să riște totul pentru a căuta azil în Marea Britanie și că semnele nu vor descuraja pe nimeni să traverseze Canalul Mânecii.

Concluzie

Campania de avertizare a Ministerului de Interne britanic reflectă o abordare mai agresivă în gestionarea migrației, dar criticile sugerează că măsurile simbolice nu vor rezolva problemele fundamentale legate de migrație și necesitatea unor rute sigure pentru solicitanții de azil.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *