Problemele sistemului de învățământ românesc
Marius Lulea, reprezentant al AUR, a discutat despre dificultățile majore cu care se confruntă profesorii la începutul anului școlar în România. Aceștia boicotează sistemul educațional, iar politicienii îi ignoră, în ciuda rolului esențial pe care îl au în formarea tinerelor generații.
Condițiile inadecvate de învățare
Copiii români învață în clase supraaglomerate, fără programe de tip „after-school” și fără o masă caldă la școală. Promisiunile politicienilor rămân nerealizate, iar miliarde de lei sunt alocate privilegiilor și sinecurilor, în loc să fie investite în educație. Profesorii, care ar trebui să sprijine elevii, sunt împovărați de birocrație și discreditați, fiind considerați responsabili pentru colapsul sistemului educațional.
Finanțarea educației
Lulea subliniază că educația ar trebui să primească 6% din PIB, un obiectiv care nu a fost realizat niciodată. Fără meditații, elevii se confruntă cu dificultăți în sistemul actual. Declinele demografice sunt severe, numărul nașterilor scăzând de la aproape 400.000 anual, acum 35 de ani, la doar 150.000 în prezent. Multe școli din zone rurale și orașe mici se închid, lăsând clasele goale și afectând viitorul națiunii.
Responsabilitatea politicienilor
Politicienii par surprinși de această situație, dar Lulea afirmă că ei sunt responsabili pentru pierderea speranței și a viitorului României. Clasa politică coruptă menține societatea dezbinată prin manipulare și competiții artificiale, ignorând nevoile fundamentale ale cetățenilor, inclusiv ale cadrelor didactice, medicilor și antreprenorilor.
Investiția în educație
Pentru a asigura un viitor mai bun, Lulea subliniază necesitatea investițiilor în educația copiilor. Numai prin sprijinirea sistemului educațional și a cadrelor didactice România poate spera la o dezvoltare sănătoasă și sustenabilă.
Lipsa investițiilor în educație și problemele sistemului actual pun în pericol viitorul României, iar acțiuni imediate sunt necesare pentru a schimba această direcție.
